آبان ماه سال گذشته بود که از سوی سازمان فرهنگی، آموزشی، اجتماعی یونسکو کرمانشاه به عنوان # شهر خلاق خوراک معرفی گردید. در شرایطی که کرونا رمقی برای کسب و کارهای مختلف باقی نگذاشته بود انتشار این خبر شور و شوقی در جامعه بویژه در میان فعالین حوزه گردشگری بوجود آورد تا مگر شاهد دمیده […]

آبان ماه سال گذشته بود که از سوی سازمان فرهنگی، آموزشی، اجتماعی یونسکو کرمانشاه به عنوان # شهر خلاق خوراک معرفی گردید.
در شرایطی که کرونا رمقی برای کسب و کارهای مختلف باقی نگذاشته بود انتشار این خبر شور و شوقی در جامعه بویژه در میان فعالین حوزه گردشگری بوجود آورد تا مگر شاهد دمیده شدن روح تازه ای در کالبد نیمه جان گردشگری و در نتیجه رونق دوباره آن پس از دو سال شرایط کرونایی باشیم.
اما همانطور که پیش بینی می شد علی رغم ظرفیت های فراوانی که در این حوزه و در استان کرمانشاه وجود دارد و بر خلاف وعده ها و ادعاهای مسئولین امر در روزهای ابتدایی این رویداد، هیچگونه جشنواره و یا همایشی که معرف برگزیده شدن کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک باشد برنامه ریزی و اجرا نشد و حتی یک اِلمان، پوستر و یا تندیسی هم طراحی و اجرا نگردید!
این در حالی است که با توجه به تنوع و تعدد خوراکی در استان کرمانشاه و در ذیل این عنوان می توان رویدادهای متعددی را خلق نمود تا ضمن معرفی هرچه بیشتر فرهنگ متنوع و غنی منطقه زمینه حضور گردشگران را در استان فراهم نمود.

حالا که ۸ ماه از انتخاب شدن کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین شهر خلاق خوراک در جهان می گذرد زمزمه هایی مبنی بر سفر مدیران شهری (شهرداری و شورای شهر) به کشور برزیل و حضور در فستیوال شهرهای خلاق جهان به گوش می رسد!
سفری پُر هزینه و به طور حتم بی ثمر که هزینه سنگین آن بار مضاعفی خواهد بود بر دوش بیت المال!
لذا با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و مشکلات معیشتی مردم و در شرایطی که شورائیان و شهردار نسبت به انجام بسیاری از وظایف خود عاجز و ناتوان نشان داده اند، تحمیل هزینه این سفرِ به ظاهر کاری اما در واقع تفریحی آقایان چه توجیهی می تواند داشته باشد؟!

  • منبع خبر : چویر نیوز