مدیر بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه: در کل کشور برای اولین بار در سیستم بانکی توانسته ایم بیش از 140 هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه را جذب کنیم که سهم استان کرمانشاه از این منابع 5 هزار میلیارد تومان است.

مدیر بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه: در کل کشور برای اولین بار در سیستم بانکی توانسته ایم بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه را جذب کنیم که سهم استان کرمانشاه از این منابع ۵ هزار میلیارد تومان است.
به گزارش چویر نیوز محمد سیروان گرامی پرور سرپرست بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه در نشست خبری که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس این بانک برگزار شد اظهار داشت: بانک قرض الحسنه مهر استان کرمانشاه توانسته در بین بانک های عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان رتبه اول منابع قرض الحسنه را کسب کند.
گرامی پرور افزود: رشد منابع استان در یک سال گذشته به اندازه ی ۱۴ سال گذشته اتفاق افتاده و مطالبات کل بانک کمتر از نیم درصد است. طی یک سال اخیر ۲ و نیم میلیون نفر به مشتریان بانک در کل کشور اضافه شده اند که روزانه حدود ۹ هزار نفر افتتاح حساب می کنند.
در حال حاضر در کل کشور سالانه ۳ میلیون فقره وام قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت می شود. برآورد می شود که ۳۰ درصد خدمات الکترونیکی و غیر حضوری بانک تا پایان سال محقق خواهد شد.
گرامی پرور خاطر نشان کرد: بزودی از سوپر اپلیکیشن بانک قرض الحسنه مهر ایران تحت عنوان کیو بانک رونمایی خواهد شد.
همچنین برای اولین بار در سیستم بانکی به صورت پایلوت سامانه ستاره در بانک قرض الحسنه مهر ایران راه اندازی شده که این سامانه برای توثیق سهام است. افرادی که دارای سهام هستند می توانند در این سامانه از سهام خود به صورت وثیقه استفاده کنند و فرد از آوردن ضامن بی نیاز می شود.
وی افزود: سقته الکترونیک برای اولین بار در سیستم بانکی کشور به صورت پایلوت در بانک مهر پیاده سازی شده و استفاده می شود که طی این مدت کوتاه حدود هزار فقره تسهیلات از طریق صفحه ی الکترونیک انجام شده است.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام منابع شعب بانک مهر ایران در کرمانشاه صرف مصارف استان خواهد شد اضافه کرد: هیچ اعتباری از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران کرمانشاه به استان‌های دیگر نمی‌رود.

موضوع دیگری که گرامی پرور به آن اشاره کرد توافق نامه بانک قرض الحسنه مهر ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پرداخت تسهیلات پنج میلیارد ریالی به هزار شرکت دانش بنیان بود که قرار است از این تعداد سهمیه مناسبی هم برای کرمانشاه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم مکاتباتی که با پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه رازی، دانشگاه صنعتی و … داشتیم تاکنون حتی یک شرکت دانش بنیان نیز به ما معرفی نشده که بخواهیم از آنها حمایت کنیم.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه از سه بخش حمایت‌های در نظر گرفته شده برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: بخش اول شامل تسهیلات پنج میلیارد ریالی است که با کارمزد چهار درصد به شرکت‌ها داده می‌شود. در بخش دیگر چنانچه شرکت‌های دانش بنیان پرداخت حقوق و یا حساب‌های خود را به بانک مهر ایران بیاورند از محل همین گردش منابع امکان پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای پرسنل فراهم خواهد شد.
به علاوه اگر شرکت‌های دانش بنیان در فروش محصولات خود دچار چالش باشند، ما می‌توانیم در قالب “کالا کارت” بین فروشنده و مشتری قرار بگیریم تا مشتریان بتوانند خرید کالاهای شرکت دانش بنیان را به صورت تسهیلات با کارمزد چهار درصد انجام دهند.

گزارش: مهدی بستار
عکس: بهمن زارعی

  • منبع خبر : چویرنیوز