به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه؛ مسعود بیگلری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : بازرسی‌ها به چند طریق صورت می‌گیرد، در روشی بازرسان به واحد‌های صنفی و اقتصادی مراجعه می‌کنند با توجه به قانون تعزیرات اگر تخلفی از قبیل کم‌فروشی، گران‌فروشی .. مشاهده کنند، پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال می‌کنند. او گفت […]

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه؛ مسعود بیگلری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت : بازرسی‌ها به چند طریق صورت می‌گیرد، در روشی بازرسان به واحد‌های صنفی و اقتصادی مراجعه می‌کنند با توجه به قانون تعزیرات اگر تخلفی از قبیل کم‌فروشی، گران‌فروشی
.. مشاهده کنند، پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال می‌کنند.
او گفت : هر شهروند در صورت هر تخلف می‌تواند به سازمان مراجعه و شکایت کند کار با انجام کارشناسی اگر به نتیجه برسد پرونده آن به تعزیرات ارسال، در غیر این صورت مختومه می‌شود.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه طی ۶ ماه نخست سال‌جاری ۶۳۵ شکایت کتبی به سازمان رسیده است، افزود: ۱۹۹ مورد از این تعداد منجر به رضایت شاکی شده و در همین راستا ۳۶۱ میلیون تومان به شکات برگرداننده شده است.
بیگلری افزود: از ابتدای سال بیش از ۸۰ هزار مورد بازرسی صورت گرفته که در همین راستا ۴ هزار و ۵۰۰ مورد پرونده تشکیل شده و به اداره کل تعزیرات ارسال شده است.
او به فعالیت ۱۵ تیم بازرسی و نظارتی از سطح بازار اشاره و گفت: برای هر کالایی یک درصد سود مجاز تعریف شده که اگر از این درصد بیشتر شود، حتما بازرسان برخورد قانونی خواهند داشت .