گردشگری می تواند مجموعه ای از منافع اقتصادی را برای یک کشور به ارمغان بیاورد و به عنوان یک کاتالیزور برای کل اقتصاد عمل کند. گردشگران بلافاصله پس از ورود به یک کشور شروع به خرج کردن پول در منطقه محلی می کنند. پول خرج شده سپس در قالب اشتغال به جیب مردم محلی واریز می شود.

گردشگری می تواند مجموعه ای از منافع اقتصادی را برای یک کشور به ارمغان بیاورد و به عنوان یک کاتالیزور برای کل اقتصاد عمل کند. گردشگران بلافاصله پس از ورود به یک کشور شروع به خرج کردن پول در منطقه محلی می کنند. پول خرج شده سپس در قالب اشتغال به جیب مردم محلی واریز می شود.

گردشگری به یک کشور این امکان را می دهد که ابزاری مناسب برای ایجاد فرصت های شغلی پیدا کند و شروع به جمع آوری کشور کند. این یک سرمایه گذاری بلند مدت است و مزایای آن اغلب طولانی مدت است.

جاذبه‌های اصلی گردشگری، هتل‌ها یا سایر مناطق مورد علاقه یک کشور می‌تواند توجه رسانه‌های جهانی را به خود جلب کند که به طور مثبت اقداماتی را که مقصد در تلاش‌های بازیابی انجام داده است، ترویج می‌کند.
جذب اعتماد گردشگر برای سفر به منطقه یکی از ارکان مهم صنعت گردشگری است. امنیت از اولویت های مهم این اعتماد است که گردشگران را جذب کند.
پیشرفت یک زیرساخت گردشگری مدت زمان بسیاری را در بر می گیرد و باید برای حفظ آن تلاش بی وقفه انجام داد.
درگیری یا ناامنی در یک منطقه می تواند گردشگران را به مقصد دیگری به دلیل ترس از ایمنی در مقصد اصلی منحرف کند. اگر مقصدی برای بازدید ناامن شود، مسافران بالقوه ممکن است به مقصد دیگری سفر کنند که ویژگی های مشابهی دارد. این می تواند یک فرصت مثبت برای سایر مقاصد نزدیک یا مواردی با ویژگی های مشابه ایجاد کند، حتی اگر مقصد اصلی آسیب های نامطلوبی داشته باشد.

یک پیامد منفی اختلافات داخلی اغلب این است که اقتصاد سقوط می کند و رکود ایجاد می کند و این امر اولین ضرر را به حوزه گردشگری می دهد تمامی فعالیتها قفل شده و تقاضای سفر کاهش می‌یابد.در این میان رسانه های داخلی و بین‌المللی با پیگیری های خود و رسانه ای کردن مسایل و معضلات جامعه مقصد می‌توانند صنعت گردشگری آن را دستخوش تغییرات قرار دهند.
علاقه مثبت رسانه ای ابزار بسیار خوبی است که می تواند برای جذب مسافران به مناطقی که ممکن است به دلیل ناامنی و درگیری فراموش شده اند، استفاده شود. پوشش رسانه ای به روشن کردن تلاش های کشور برای پشت سر گذاشتن گذشته و تمرکز بر آنچه که می تواند از رشد آن در آینده حمایت کند کمک می کند.

جلب حمایت شرکای رسانه ای و رسانه های خارجی، صحنه ای بین المللی برای برجسته کردن پتانسیل کشور مقصد برای تبدیل شدن به یک مقصد انتخابی برای مسافران فراهم می کند. بیانیه های مطبوعاتی و تعامل مداوم باید به شدت مورد توجه قرار گیرد تا همه را در جریان نگه دارد و پیش بینی کند که صنعت گردشگری چه زمانی بازسازی می شود. محتوا و پوشش مناسب می‌تواند تقاضا را تحریک کرده و به شروع احیای گردشگری برای کشور کمک کند. کار با هم می تواند بهبود را تسریع کند.

قدرت مشارکت و همکاری بین ذینفعان گردشگری، موفقیت تلاش‌های بازیابی را تعیین می‌کند. تلاش یک بازیکن به تنهایی برای تشویق گردشگران به بازدید مجدد از یک مقصد کافی نخواهد بود و هم افزایی مشترکی که می توان با کار جمعی به دست آورد برای دستیابی به هدف افزایش بازدید ضروری است. نقش هیئت گردشگری در هماهنگی تلاش ها یک گام مثبت است و قرار دادن همه در یک صفحه تضمین می کند که هر فعالیتی برای همه مفید است. این اطمینان حاصل می کند که حداکثر تأثیر را می توان به دست آورد و بهترین ارزش ممکن را ارائه داد.

علاوه بر این، برخی از بازیگران مانند یک برند بین‌المللی هتل، یک برند بین‌المللی قوی خواهند داشت و می‌توانند بیشتر از یک برند هتل داخلی برای جذب گردشگران از خارج از کشور تلاش کنند. استفاده از این نقاط قوت تضمین می‌کند که مقصد می‌تواند سریع‌تر به رشد دست یابد، به نفع همه ذینفعان باشد و اقتصاد گردشگری را احیا کند.
برای یک صنعت رو به رشد لرزشهای پیاپی خوب نیست جامعه باید قدمی به سوی پیشرفت و تلاش برای توسعه اقتصاد مردم آن کشور همراه باشد.

سپیده زارعی

  • منبع خبر : چویرنیوز