در آخرین روزهای اردیبهشت مدیران اقامتگاه های بوم گردی از سراسر ایران در کرمانشاه گرد هم آمدند تا شاهد تنوع قومی و در عین حال یکپارچگی اقوام ایرانی زیر یک پرچم باشیم.

در آخرین روزهای اردیبهشت مدیران اقامتگاه های بوم گردی از سراسر ایران در کرمانشاه گرد هم آمدند تا شاهد تنوع قومی و در عین حال یکپارچگی اقوام ایرانی زیر یک پرچم باشیم.
به گزارش خبرنگار چویر نیوز سومین سمینار ملی آموزشی و تجربی خانه های بوم گردی ایران با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه 30 اردیبهشت در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه آغاز به کار کرد.
در حاشیه اولین روز این سمینار فرامرز رشیدی دبیرکل سمینار خانه های بوم گردی ایران به تشریح اهداف این سمینار پرداخت و اظهار نمود: هدف از برگزاری این سمینار توانمند سازی مدیران بوم گردی ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات فعالین این حوزه با یکدیگر می باشد.
وی میزبانی کرمانشاه از جامعه ی بوم گردی های ایران را اتفاقی مهم در حوزه گردشگری و شناساندن ظرفیت های گردشگری استان به فعالین این حوزه در سراسر ایران عنوان نمود.

فرامرزی افزود: علاوه بر سخنرانی صاحبنظران و کارشناسان سفر، برنامه بازدید از دو محور اورامانات و بیستون با هدف آشنایی میهمانان با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی منطقه در دستور کار قرار دارد.
این صاحبنظر حوزه گردشگری گفت: آغاز به کار بوم گردی ها با مقوله سفر ارزان پیوند خورده است.
وی از بوم گردی ها به عنوان یک ظرفیت جذاب نام برد و افزود: گسترش بوم گردی ها در جای جای ایران علاوه بر جذب مسافر به اشتغالزایی و توانمند سازی جوامع محلی کمک می نماید.

از اینرو انتظار می رود مسئولین به گسترش بوم گردی ها کمک و موانع را از پیش روی آنها بردارند.
رشیدی همچنین خواهان تفکیک خانه های اجاره ای با بوم گردی ها شد و اظهار نمود: بوم گردی ها ویترینی از فرهنگ و تاریخ یک نقطه جغرافیایی و قومی هستند که در آنها می توان رسوم و آیین ها، خوراک ، لباس، گویش و معماری یک منطقه را لمس کرد.
گفتی است برنامه های این سمینار در روز دوم به دلیل سانحه ی سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش لغو گردید.

  • منبع خبر : چویر نیوز