هم اکنون 820 طرح آبرسانی با همراهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان کرمانشاه فعال و در حال انجام است که با اجرای آنها تنش آبی استان مهار خواهد شد.

هم اکنون 820 طرح آبرسانی با همراهی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان کرمانشاه فعال و در حال انجام است که با اجرای آنها تنش آبی استان مهار خواهد شد.
به گزارش سلام کرمانشاه دومین اردوی خبری راویان پیشرفت که با تدارکات و برنامه ریزی استانداری و به میزبانی یکی از دستگاه های اجرایی به اقدامات انجام گرفته در دولت سیزدهم می پردازد اینبار پروژه های آبرسانی به روستاهای محروم کرمانشاه و احداث تصویه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه مورد بازدید قرار گرفت.
رضا داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار نمود: آبرسانی به روستاهای محروم کرمانشاه در سه بخش، شامل پروژه‌هایی با اعتبارات ملی، پروژه‌هایی با اعتبارات استانی و پروژه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه عمده این پروژه‌ها از تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده‌اند، افزود: در همین مدت آبرسانی به ۳۲۵ روستا به بهره‌برداری رسیده و یا آماده بهره‌برداری است که جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر از این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

داوودی افزود: برای آبرسانی به این روستاها بالغ بر ۶۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۱۵۳ باب مخزن و ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ احداث و ۴۶ حلقه چاه حفر گردید..

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه طی حدود دو سال اخیر به اندازه ۱۰ تا ۲۰ سال کار انجام شده است، گفت: در سالیان گذشته هر سال ۲۰ تا ۴۰ روستا آبرسانی می‌شد، اما در این دو سال شاهد آبرسانی به ۳۲۵ روستای استان بوده‌ایم.

به گفته داوودی عملیات رسمی بهره‌برداری از آبرسانی به تعدادی از این روستاها از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود اما هم اکنون نیز آب در اختیار مردم قرار دارد و معطل افتتاح‌های رسمی نیستند.

داوودی اظهار کرد: هم اکنون از این ۱۸ روستا هشت روستا از آب بهره‌مند هستند و ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت آب‌دار خواهند شد.

گفتنی است که مردم این روستاها در طی این سال‌ها هیچ نوع دسترسی به آب آشامیدنی نداشتند و منبع تامین آب آنها از طریق آبرسانی سیار و یا برخی چشمه‌های محلی غیر بهداشتی بود.

  • منبع خبر : چویر نیوز