در سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات پرداختی این بانک در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 3 برابری برخوردار گردید.

در سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات پرداختی این بانک در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 3 برابری برخوردار گردید.
به گزارش چویر نیوز، محمد سیروان گرامی پرور مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه کرمانشاه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس این بانک برگزار شد با اشاره به رشد 3 برابری تعداد و مبلغ تسهیلات پرداختی در استان کرمانشاه اظهار نمود: بالغ بر 5698 فقره از تسهیلات پرداخت شده وام بدون ضامن می باشد.
وی یکی از دستاوردهای بانک قرض الحسنه مهر ایران را در بحث وصول مطالبات عنوان نمود و افزود: طبق شاخص استاندارد جهانی مطالبات 2 الی 4 درصد تعریف شده که این عدد در بانک قرض الحسنه مهر ایران کمتر از نیم درصد می باشد که آنهم صرفا با تاخیر بوده و جز معوقات بانکی محسوب می شود.
گرامی پرور گفت: بر اساس دستور مدیرعامل بانک مبنی بر تسریع در پرداخت تسهیلات برای مشتریانی که رتبه مناسبی داشته و سوابق خوبی در بازپرداخت وام ها دارند، تسهیلات بدون ضامن پرداخت می شود.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به بحث بانکداری الکترونیکی داشت و افزود: در این زمینه آمار خوبی داریم به نحوی که تا پایان سال گذشته21383 فقره افتتاح حساب آنلاین داشتیم که امسال از رشد دو برابری برخوردار بود و به 38569 فقره رسیده است.
وی افزود: همزمان با حرکت بانک در مسیر هوشمند سازی شاهد کاهش مراجعات به شعب هستیم و در عین حال تعداد کاربران همراه بانک رو به فزونی می باشد.
گرامی پرور ادامه داد: در سال گذشته سفته الکترونیکی را برای اولین بار در بانک های قرض الحسنه راه اندازی نمودیم. در این چارچوب تعداد استفاده از این نوع وثیقه از 280 فقره در سال گذشته به 2200 فقره در امسال رسید.


وی با اشاره به توسعه بانکداری هوشمند و دیجیتال در بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: یکی از پروژه‌هایی که در این بانک ایجاد شده به نام کیو بانک که مبتنی بر فرایند دیجیتال است به طوری که افتتاح حساب، تسهیلات سنجی، سامانه ضمان، خریدها، خدمات، بازار سهام و در کل تمام خدمات در این چارچوب تعریف و قابل دستیابی است.
گرامی پرور یکی دیگر از محصولات بانک قرض الحسنه مهر ایران را طرح مهریار مشاغل عنوان نمود و افزود: از تمامی صاحبان مشاغل، کارخانجات، موسسات آموزشی و دانشگاهی، کلینیک ها و مراکز درمانی و… دعوت می نماییم تا در قالب طرح مهریار مشاغل علاوه بر پرداخت حقوق پرسنل خود می توانند از ابزارها و اعتبارات قرض الحسنه برای خود و افراد تحت پوشش استفاده کنند.

عکس: بهمن زارعی

  • منبع خبر : چویرنیوز