دولت در انتخابات هیچ کاندیدایی ندارد، بنابراین مدیران دستگاه های اجرایی حق ندارند له یا علیه داوطلبان صحبت کرده یا اقدام تبلیغاتی انجام داده و یا از امکانات دستگاه خود به نفع یا علیه کاندیدایی استفاده کنند.

دولت در انتخابات هیچ کاندیدایی ندارد، بنابراین مدیران دستگاه های اجرایی حق ندارند له یا علیه داوطلبان صحبت کرده یا اقدام تبلیغاتی انجام داده و یا از امکانات دستگاه خود به نفع یا علیه کاندیدایی استفاده کنند.
به گزارش چویر نیوز علی شعبانی در نشست خبری با اشاره به بی طرفی دولت در انتخابات اظهار نمود: اجازه نمی دهیم از امکانات بیت المال برای تبلیغ داوطلبان استفاده شود، بنابراین هر مدیری که در این حوزه وارد شود ضمن برخورد های قانونی، عزل خواهد شد.
وی با اشاره به ایجاد فضای رقابتی بوجود آمده در این دوره انتخابات گفت: با توجه به تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده، در حال حاضر به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس، ۳۲ داوطلب در استان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

شعبانی گفت: بر اساس لیست جدید تایید صلاحیت ها ۱۲۵ داوطلب در حوزه انتخابیه کرمانشاه، ۳۸ داوطلب در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، ۲۵ داوطلب در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی، ۲۳ داوطلب در حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، ۱۶ داوطلب در حوزه پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی و ۲۸ داوطلب در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه با یکدیگر به رقابت می پردازند..
وی تصریح کرد: در این دوره شش شبکه تلویزیونی برای تبلیغات داوطلبان در استان راه اندازی شده که شرایط برابری را برای معرفی داوطلبان ایجاد می کند.

شعبانی گفت: این شش شبکه به ترتیب با نام های “شاهو” در حوزه انتخابیه پاوه، ثلاث باباجانی، روانسر و جوانرود، “امروله” در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه وهرسین، “مرصاد” در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو، “مادیان کوه” در حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی، “بازی دراز” در حوزه انتخابیه گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین و “تاق‌وسان” در حوزه انتخابیه کرمانشاه راه اندازی شده و مردم با تنظیم گیرنده های خود می توانند این شبکه ها را در حوزه انتخابیه خود دریافت کنند.

شعبانی با بیان اینکه این شبکه ها هم اکنون هم پخش برنامه دارند، گفت: در مهلت قانونی تبلیغات انتخابات، یعنی از ساعت صفر روز سوم اسفند ماه تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه (۱۰ اسفندماه) این شبکه ها اقدام به پخش برنامه های تبلیغاتی داوطلبان خواهند کرد. این برنامه ها شامل برنامه ۲۰ دقیقه ای برای هر داوطلب است که برنامه های خود را ارائه کند و داوطلبانی که تمایل داشته باشند هم می توانند در برنامه های مناظره ای شرکت کنند.

  • منبع خبر : چویر نیوز