یکی از موضوعات اصلی معاونت سیاسی در استانداری کرمانشاه که مهمترین حوزه نرم افزاری استان هم تلقی می شود موضوعات اجتماعی و فرهنگی است.

یکی از موضوعات اصلی معاونت سیاسی در استانداری کرمانشاه که مهمترین حوزه نرم افزاری استان هم تلقی می شود موضوعات اجتماعی و فرهنگی است.
به گزارش چویر نیوز علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در اولین نشست خبری در حوزه اجتماعی و فرهنگی با اشاره به اهمیت مباحث اجتماعی اظهار داشت: طی یک سال گذشته به واسطه انتخابات مجلس فضای قالب کشور فضایی سیاسی بود اما ما متوقف در این حوزه نبودیم.
وی با اشاره به وضعیت عجیب آسیب های اجتماعی در استان کرمانشاه گفت: از اسفند 1401 که کار را تحویل گرفتیم با عددهای عجیبی در بحث آسیب های اجتماعی مواجه بودیم. مشکل اصلی جدی نگرفتن موضوع آسیب های اجتماعی و رنگ و بوی سیاسی پیدا کردن این مباحث است.
معاون سیاسی استانداری افزود: در این راستا پنج آسیب اجتماعی طلاق، اعتیاد، خودکشی، حاشیه نشینی و مفاسد اجتماعی را به عنوان اولویت های اصلی مورد توجه قرار دادیم.

وی افزود: حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی کار یک روز و دو روز نبوده و از طرفی زمان‌بندی مشخصی ندارند، چرا که با ورود به هر حوزه با مجموعی از عوامل و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی شده مواجه می‌شویم و برای همین حرکت در این حوزه بسیار سخت و حساس است.

شعبانی یکی از اولویت‌های استان در حوزه آسیب‌های اجتماعی را ساماندهی معتادان متجاهر عنوان نمود و افزود: متاسفانه از سال ۱۳۹۵ جمعیت این افراد در استان از ۹۰۰ نفر به حدود پنج هزار نفر رسیده و قطعا ساماندهی این تعداد کار بسیار سنگینی است.
شعبانی از افزایش ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ طی یکی دو سال گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر این یک کمپ هم به شهرداری کرمانشاه با ظرفیت ۶۰۰ نفر واگذار شد تا هرچه سریع‌تر کار راه‌اندازی آن را انجام دهد.

وی از راه‌اندازی اردوگاه صیانت معتادان بهبودیافته در شهرستان کنگاور خبر داد و افزود: این اردوگاه در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار واقع شده و قرار است به محلی برای اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد تبدیل شود.

شعبانی از آغاز فعالیت این اردوگاه خبر داد و افزود: ما برای شروع کار منتظر افتتاح رسمی و… نمانده‌ایم و هر بخش از اردوگاه که آماده شده از ظرفیت آن استفاده کرده‌ایم.

این مسئول گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ معتاد بهبود یافته در این اردوگاه مستقر شده و خود این افراد در حال آماده‌سازی بخش‌های مختلف آن هستند.

  • منبع خبر : چویر نیوز