بنا بر اعلان روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز پنج شنبه گذشته با استقبال حسین خوش اقبال معاون سیاسی استاندار برای سفری یک روزه وارد کرمانشاه شد. دکتر علی سلاجقه بدون آنکه دیداری با بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه داشته باشد سفر […]

بنا بر اعلان روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز پنج شنبه گذشته با استقبال حسین خوش اقبال معاون سیاسی استاندار برای سفری یک روزه وارد کرمانشاه شد. دکتر علی سلاجقه بدون آنکه دیداری با بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه داشته باشد سفر یک روزه خود را به پایان رسانید که این مسئله را می توان متاثر از انتخاب سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بدون مشورت با امیری مقدم و دلخوری استاندار از این انتصاب تحلیل نمود؛ امری که در جای خود حائز اهمیت بوده و قابل نقد و بررسی می باشد.
اما آنچه این سفر را در مظان انتقاد منتقدین قرار داد بی اعتنایی معاون رئیس جمهور به فعالین حوزه محیط زیست و رسانه های استان بود که بدون دیدار با این اقشار سفر خود را به پایان رسانید. حیرت آورتر اینکه دکتر سلاجقه در این سفر کاری فشرده به دیدار و بازدید از کارخانه سیمان سامانی که فعالیت هایش تهدیدی برای منابع آبی و خاکی منطقه محسوب می گردد شتافت تا مسئولیت های اجتماعی را به پرسنل این واحد صنعتی یادآوری و گوشزد نماید!
تشویق صاحبان صنایع و فعالین این حوزه به همکاری مسالمت آمیز با محیط زیست اقدامی شایسته و ستودنی است اما انجام آن توسط معاون رئیس جمهور آنهم در سفر کاری یک روزه ای ( در حالی که محیط زیست استان از سوی شهروندان، فعالین بخش های صنعت و معدن، گردشگران، ورزشکاران و… با تهدید جدی مواجه است) که می توانست به دیدار با مدیران دستگاه های ذیربطی چون شهرداری، صمت، میراث فرهنگی و بحث، تبادل نظر و تاکید بر لزوم رعایت قوانین محیط زیستی صرف شود، این بازدید علامت سوال بزرگی است که پاسخ آنرا می بایستی از دکتر سلاجقه دریافت نمود که دیدار از یک کارخانه را بر نشست با فعالین محیط زیست ارجح دانست!