تامین آب پایدار برای همه روستاهای کرمانشاه در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه قرار دارد.

تامین آب پایدار برای همه روستاهای کرمانشاه در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه قرار دارد.
به گزارش چویر نیوز رضا داوودی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاها به سه شیوه طرح‌های استانی، طرح‌های ملی با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی و آبرسانی در قالب پروژه‌های محرومیت زدایی انجام می‌شود اظهار داشت: مهمترین طرح آبرسانی به روستاها در قالب پروژه محرومیت زدایی که با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) نجام می گیرد می باشد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: نزدیک به ۸۵ درصد پروژه‌های آبرسانی روستایی متعلق به همین پروژه می باشد که در قالب دو قرار داد 860 روستای استان تا سال 1405 آبرسانی شده و تنش آبی این روستاها به پایان خواهد رسید.
داوودی خاطرنشان کرد: قرارداد اول به مبلغ ۳۱۴ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۳۴۹ روستای استان با 80 درصد پیشرفت فیزیکی و قرارداد دوم نیز آبرسانی به ۵۱۱ روستا با اعتبار۱۹۲۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در حال حاضر همه پروژه‌های آبرسانی روستایی فعال بوده و با اجرای آنها تقریبا طی سه سال آینده هیچ روستایی، مگر در موارد استثنا دارای تنش آبی نخواهد بود.

داوودی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به ۷۰۳ روستای استان از نیمه دوم سال گذشته و طی ۱۸ ماه اخیر آغاز شده، تاکید کرد: از این تعداد آبرسانی به حدود ۳۲۰ روستا یا به بهره‌برداری رسیده و یا قبل از پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد، در سال ۱۴۰۳ در مجموع ۲۰۰ روستای استان آبرسانی شود.

  • منبع خبر : چویر نیوز