استاندار کرمانشاه گفت: مرز خسروی بهترین، قدیمی ترین، آماده ترین و سهل ترین مسیر به عتبات عالیات است.

استاندار کرمانشاه گفت: مرز خسروی بهترین، قدیمی ترین، آماده ترین و سهل ترین مسیر به عتبات عالیات است.
به گزارش چویر نیوز، محمد طیب صحرایی طی گفتگویی اظهار داشت: اربعین دارای فرصت و خیر و برکات فراوانی برای استان است و هر کاری که برای توسعه زیرساخت در کرمانشاه در زمان اربعین انجام می شود نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان دارد.
وی با اشاره به روحیه مهمان نوازی مردم استان در پذیرایی از زائرین عتبات عالیات ادامه داد: مردم استان از دیرباز مشهور به مهمان نوازی و پذیرایی از زائرین هستند و هم اکنون خود را برای مهمان نوازی از این عزیزان در اربعین آماده می کنند.
وی با اشاره به جاده های در دست اجرا در استان گفت: این جاده ها و مسیرها تنها برای اربعین نیست و نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت خواهد داشت که یکی از این جاده های در دست اجرا مسیر برکت است که موجب می شود خط باربری و تجاری از مسیر خودروها جدا شود.

وی از پیگیری های صورت گرفته برای ۲۴ ساعته فعالیت داشتن مرز خسروی در زمان اربعین خبر داد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تسهیل رفت و آمد زائرین در زمان اربعین گفت: علاوه بر ایجاد امکانات خوشبختانه اقدامات خوبی برای افزایش گیت ها و توسعه سایه بان ها نیز انجام شده و همچنین امکانات خوبی مانند سرویس های بهداشتی و مرکز خدمات بهداشتی و درمانی نیز ایجاد شده است.
صحرایی افزود: در توسعه پارکینگ ها و افزایش ناوگان حمل و نقل نیز در مرز خسروی و آن سوی مرز هم خوشبختانه کارهای خوبی دنبال شده است. وی در ادامه از اقدامات انجام شده برای برقراری پرواز تهران_ کرمانشاه و نجف خبر داد و گفت: از هفته آینده این پرواز برقرار خواهد شد که ظرفیت خوبی برای خدمت رسانی ایجاد خواهد کرد.
وی گفت: مرز خسروی بهترین، قدیمی ترین، آماده ترین و سهل ترین مسیر به عتبات عالیات است و این مرز دارای امکانات و ویژگی های خوبی برای عزیمت زائرین به مقاصد مقدس در کشور عراق است.
تهیه و تنظیم: شهنام صدیق صفایی

  • منبع خبر : چویرنیوز