نمایش های "غول مرحله آخر" به کارگردانی مجید احمدی و"پارادوکس" به کارگردانی مالک آبسالان، برگزیدگان سومین جشنواره ملی تئاتر هرسین در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیایانی مریوان درخشیدند.

نمایش های “غول مرحله آخر” به کارگردانی مجید احمدی و”پارادوکس” به کارگردانی مالک آبسالان، برگزیدگان سومین جشنواره ملی تئاتر هرسین در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیایانی مریوان درخشیدند.

به گزارش چویرنیوز، نعمت الله اسدی مرام دبیر سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی هرسین گفت: هر دو اثر برگزیده و معرفی شده جشنواره هرسین به دبیرخانه جشنواره بین المللی مریوان موفق به کسب رتبه های برتر در این رویداد بین المللی شدند.
اسدی مرام افزود: در حالی که بسیاری از جشنواره‌های مطرح کشور موفق به ارائه اثر به جشنواره بین المللی مریوان نشدند هر دو اثر پیشنهادی داوران جشنواره ملی تئاتر خیابانی هرسین موفق به حضور در بخش مسابقه مرحله نهایی شدند که این سندی بر کیفیت بالای آثار حاضر در جشنواره ملی تئاتر خیابانی هرسین است .

نعمت اسدی مرام در ادامه با اشاره به اهمیت جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوار گفت: نمایش “غول مرحله آخر” به کارگردانی مجید احمدی موفق به کسب رتبه سوم کارگردانی، رتبه سوم بازیگری زن و رتبه اول طراحی فضا و همچنین نمایش “پارادوکس” به کارگردانی مالک آبسالان از شهرستان دهلران نیز موفق به کسب رتبه سوم طراحی لباس و رتبه سوم بازیگری مرد شد.
اسدی مرام در ادامه افزود: حضور این دو اثر در بخش اصلی مسابقه و کسب رتبه‌های برتر نشان از کیفیت، سطح بالا و سیاست گذاری درست جشنواره نوپای تئاتر خیابانی هرسین در رویدادهای کشور است.
دبیر سومین جشنواره تئاتر خیابانی هرسین همچنین به مجید احمدی هنرمند هرسینی به دلیل کسب جایزه تقدیر بازیگری در بخش فراگیر جشنواره برای بازی در نمایش ماده ۷ و همچنین کسب رتبه سوم طرح و ایده توسط هنرمند کرمانشاهی حسین نادری در بخش ایثار جشنواره را تبریک گفت .
اسدی مرام در پایان ضمن انتقاد از وضعیت مبهم برگزاری چهارمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی هرسین گفت: امیدواریم با حضور پوریا جلالی مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ که خود از هنرمندان شاخص تئاتر و مدیران شناخته شده با دانش فرهنگی استان است هر چه سریع‌تر تکلیف چهارمین دوره روشن گردد چرا که جشنواره تئاتر خیابانی هرسین به عنوان مردمی ترین و موثر ترین رویداد هنری استان با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیاز به حمایت ویژه دارد .

سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی هرسین با موضوع نشاط افزایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با زبان طنز در اسفندماه ۱۴۰۱ .برگزار گردید

  • منبع خبر : چویرنیوز