در حال حاضر بالغ بر ۸۳۵ هزار مشترک برق در استان کرمانشاه داریم که از این تعداد سهم بخش خانگی ۸۲ درصد است.

در حال حاضر بالغ بر ۸۳۵ هزار مشترک برق در استان کرمانشاه داریم که از این تعداد سهم بخش خانگی ۸۲ درصد است.
به گزارش چویرنیوز مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به ۱۹ هزار کیلومتر شبکه و ۲۰ هزار دستگاه پست توزیع برق در استان اظهار نمود: تعداد روستاهای برق دار استان کرمانشاه ۲۵۶۴ مورد است.

مرادی با بیان اینکه در حال حاضر پوشش برق در روستاهای استان کرمانشاه بیش از ۹۹ درصد است، خاطرنشان کرد: هیچ روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برقی نداریم و روستاهای معدودی که فاقد برق هستند نیز عمدتا ساکنین فصلی دارند.
وی از کاهش ۱۵ درصدی خاموشی‌های امسال در کرمانشاه نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کم بارشی، تابستان سختی را از نظر برق پیش رو داریم.
مرادی افزود: خاموشی‌های امسال کرمانشاه در مجموع نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کمتر بوده و در آذر ماه ۲۹ درصد و در دی ۴۹ درصد کاهش خاموشی را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه بارش‌های کمی که امسال در سراسر کشور با آن مواجه هستیم را عاملی برای تحت تاثیر قرار گرفتن نیروگاه‌های برق آبی و چالش جدی سر راه تولید برق عنوان نمود و گفت:
سال ۱۴۰۳ تابستان سختی پیش روی صنعت برق کشور خواهد بود که گذر از این شرایط نیازمند همراهی مشترکین است. البته وزارت نیرو نیز مانند سنوات گذشته برنامه‌هایی برای گذر از پیک مصرف تابستان سال آینده دارد و ۱۸۰ برنامه در این خصوص تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه این برنامه‌ها را شامل افزایش تولید، هوشمندسازی مصرف، تشویق مشترکین به همراهی و … عنوان نمود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تبدیل شبکه سیم به کابل‌های خودنگهدار را یکی از مهمترین برنامه های این شرکت دانست و اظهار نمود: تا کنون چهار هزار کیلومتر از شبکه برق استان تبدیل به کابل خودنگهدار شده که ۱۲۰۰ کیلومتر آن در دولت سیزدهم انجام شده و تلاش می کنیم که تا سال ۱۴۰۴ تمام شبکه سیم به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

وی جایگزینی شبکه سیم با کابل خودنگهدار را در کاهش سرقت‌ها موثر دانست و افزود: کابل خودنگهدار پرت شبکه و همچنین قطعی ناشی از حوادث را نیز کاهش می‌دهد.

  • منبع خبر : چویر نیوز