به گزارش چویرنیوز بر اساس رتبه‌‌بندی برترین مؤسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ انجام شد، بانک مهر ایران به‌ عنوان سومین بانک اسلامی برتر در سطح جهان شناخته شد. علاوه بر این، جایزه «نخبه اقتصادی جهان اسلام» از سوی سازمان همکاری اسلامی نیز به این بانک تعلق گرفت. […]

به گزارش چویرنیوز بر اساس رتبه‌‌بندی برترین مؤسسات مالی اسلامی در جهان که توسط نشریه بین‌المللی بنکر در سال ۲۰۱۸ انجام شد، بانک مهر ایران به‌ عنوان سومین بانک اسلامی برتر در سطح جهان شناخته شد. علاوه بر این، جایزه «نخبه اقتصادی جهان اسلام» از سوی سازمان همکاری اسلامی نیز به این بانک تعلق گرفت. همچنین انتخاب طرح همیاران مهر به‌عنوان نامزد نهایی جایزه بانک توسعه اسلامی از دیگر افتخارات بین المللی بانک مهر ایران به شمار می‌رود.

این گزارش همچنین حاکی است، بانک مهر ایران با تأکید بر الگوی بانکداری اسلامی در راستای توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف مردم جامعه و همچنین تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار فعالیت می کند.

محمد رضا نجفی شعاع مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه همزمان با سالروز تاسیس این بانک در گفتگو با خبرنگار چویرنیوز اظهار نمود:

بانک مهر ایران، با پیشتاز بودن در ارائه برخی خدمات الکترونیکی برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور، گامی مهم در تسریع فرآیند ارائه خدمت به مشتریان خود و همچنین کمک به حفظ محیط زیست از طریق کاهش مصرف کاغذ و حذف مراجعات غیرضروری مشتریان به شعب برداشته است.
وی گفت: این بانک برای نخستین بار خدمات افتتاح حساب، محاسبه معدل حساب و درخواست تسهیلات را به‌صورت آنلاین و از طریق همراه‌بانک ارائه کرده است. همچنین احراز هویت سجام که یکی از مراحل مورد نیاز برای ورود به بورس است، برای نخستین بار از سوی این بانک به‌صورت غیرحضوری ارائه شد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه افزود: تعداد تسهیلات پرداخت شده بانک در طول سال‌های گذشته روندی افزایشی داشته به‌طوری که از ۵۰۰ هزار مورد در سال ۱۳۹۵ به دو میلیون و ۳۰۰هزار فقره در سال گذشته رسیده است. در سال جاری نیز تا پایان مهرماه یک میلیون و ۳۵۰هزار فقره تسهیلات به ارزش ۲۵هزار میلیارد تومان از سوی این بانک پرداخت شده است.

لازم به ذکر است، بانک قرض الحسنه مهر در ۲۲ آذر سال ۱۳۸۶آغاز به کار کرد. این بانک در حال حاضر با بیش از ۵۳۰ شعبه فعال در سراسر کشور در حال ارائه خدمت به هموطنان عزیز است. پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، ازدواج ، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد از جمله خدمات این بانک است. پرداخت وام‌های قرض الحسنه به ۱۰٫۵ میلیون نفر حاصل خدمات این بانک در طول ۱۴ سال فعالیت بوده است.
گفتنی است، بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کرمانشاه دارای ۲۴ شعبه در شهرهای کرمانشاه، صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر، روانسر، جوانرود، پاوه، ثلاث باباجانی ، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصر شیرین است و تاکنون توانسته است ۳۱۴ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۴۸ هزار میلیارد ریال به مردم شریف استان پرداخت کند.