ده روز اول ماه ذی القعده، فاصله بین ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است. در طول مدت این ایام برنامه های مختلفی با رویکرد فرهنگی همچون اطعام و دستگیری از نیازمندان، توزیع بسته های معیشتی در میان طبقه محروم جامعه، برگزاری مراسم عقد و ... در سراسر کشور اجرا می گردد.

ده روز اول ماه ذی القعده، فاصله بین ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت امام رضا(ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است. در طول مدت این ایام برنامه های مختلفی با رویکرد فرهنگی همچون اطعام و دستگیری از نیازمندان، توزیع بسته های معیشتی در میان طبقه محروم جامعه، برگزاری مراسم عقد و … در سراسر کشور اجرا می گردد.
در این دهه علاوه بر برنامه های فرهنگی، پروژه های عمرانی با سرمایه گذاری آستان قدس رضوی نیز در نقاط مختلف کشور افتتاح می گردد. ازاینرو در کنار فعالیت های معنوی، فرهنگی شتاب بخشی به رشد اقتصادی از طریق ایجاد کارخانجات گوناگون و یا پشتیبانی مالی از واحدهای تولیدی از برنامه های دیگر این نهاد می باشد.
از جمله فعالیت های فرهنگی شاخص آستان قدس رضوی در دهه کرامت حضور کاروان خادمین رضوی (کاروان زیر سایه خورشید) در شهرها و روستاهای کشور و گرداندن پرچم تبرک ثامن الحجج(ع) است که فیض معنوی عظیمی نصیب زیارت کنندگان بویژه کسانی که امکان مشرف شدن به مشهد رضوی را ندارند می نماید.

حال و هوای معنوی حاکم بر کاروان زیر سایه خورشید و استقبال فراوان مردم رفته رفته این حرکت نمادین را به یک فرهنگ و سنت تبدیل کرده که هر ساله در دهه کرامت با شور و حرارت فراوانی در نقاط مختلف کشور برگزار می گردد.
امسال نیز پرچم مبارک حرم رضوی در قالب کاروان خادمین رضوی در استان کرمانشاه حضور یافته و مورد استقبال اقشارمختلف جامعه قرار گرفت تا بار دیگرشاهد پیچیده شدن عطر حرم رضوی در استان باشیم.
حال که عطر معنویت حرم رضوی کرمانشاه را معطر کرده و با توجه به وضعیت اقتصادی و بحران بیکاری از برنامه ریزان و گردانندگان این برنامه معنوی، فرهنگی (دفتر آستان قدس رضوی در کرمانشاه) انتظار می رود بستر لازم برای سرمایه گذاری اقتصادی آستان قدس رضوی در بخش های اقتصادی استان را چنان فراهم نماید که برکت اقتصادی ثامن الحجج(ع) نیز شامل دروازه عتبات عالیات گردد!

  • منبع خبر : چویرنیوز