ترویج هویت فرهنگی و ادبی ایرانی، اسلامی از جمله اهداف سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه می باشد.

ترویج هویت فرهنگی و ادبی ایرانی، اسلامی از جمله اهداف سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه می باشد.
به گزارش چویرنیوز، ایمان درخشی رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه در آیین تکریم استاد محمود امینی که همزمان با بزرگداشت روز ملی حافظ در شهرداری کرمانشاه برگزار گردید با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی اظهار داشت: کرمانشاه همچون کشور عزیزمان ایران از فرهنگی غنی برخوردار است که هر یک از ما نسبت به حفظ و نگهداری از آن وظیفه داریم.
درخشی یکی از راه های حفظ این میراث فرهنگی و ادبی را حمایت و تکریم بزرگانی که حامل این میراث ماندگار هستند عنوان نمود.
وی روز ملی بزرگداشت حضرت حافظ را فرصتی مغتنم برای تجلیل از شاعر پیشکسوت استاد محمود امینی دانست.
رئیس سازمان فرهنگی شهرداری کرمانشاه افزود: کرمانشاه از فرهنگی غنی برخوردار است که متاسفانه بنابه دلایلی در حال فراموشی است. سازمان فرهنگی شهرداری یکی از راهکارهای مقابله با این فراموشی را در ترویج کارهای ادبی و فرهنگی دیده و بدین منظور از فعالین این عرصه حمایت خواهیم کرد.

درخشی گفت: تلاش می کنیم تا به واسطه بزرگان فرهنگی کرمانشاه جوانان را به سمت فرهنگ ادبی و ادبیات فرهنگی سوق دهیم.
در بخش دیگری از این مراسم نادر نوروزی شهردار کرمانشاه با اشاره به لزوم حفظ میراث فرهنگی، ادبی کرمانشاه و انتقال آن به نسل های بعدی اظهار نمود: ضرورت دارد تا نوجوانان و جوانان با فرهنگ غنی ایرانی و آثار شعرای بزرگی همچون حافظ آشنا شوند.
نوروزی از فعالین فرهنگی و انجمن های ادبی خواست به منظور آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با این فرهنگ غنی دانش آموزان و دانشجویان را در انجمن ها و محافل ادبی شرکت بدهند.

در ادامه چند تن از شعرای کرمانشاهی سروده های خود را اجرا نمودند که با استقبال حاضرین مواجه گردید.
گفتنی است استاد محمود امینی شاعر پیشکسوت کرمانشاهی بیش از یک دهه مدیریت انجمن ادبی آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی شهرداری را بر عهده داشت.

  • منبع خبر : چویر نیوز