در شهرداری کرمانشاه و در صورت استعلامات و وجود نقشه تایید شده نظام مهندسی ظرف یک هفته می توانیم پروانه ساخت صادر کنیم.

در شهرداری کرمانشاه و در صورت استعلامات و وجود نقشه تایید شده نظام مهندسی ظرف یک هفته می توانیم پروانه ساخت صادر کنیم.
به گزارش چویرنیوز نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار که با حضور استاندار و معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید ضمن تاکید بر این نکته که شهرداری هیچ رقمی بابت صدور پروانه اخذ نمی کند، اظهار داشت: شهرداری کرمانشاه در بحث صدور پروانه از سرعت قابل قبولی برخوردار است و از این بابت در مناطق حاشیه و بافت فرسوده شهری حایز رتبه سوم کشوری هستیم.
نوروزی مهمترین چالش های این حوزه را تاخیر در پاسخگویی از سوی دستگاه های خدمات رسان و نظام مهندسی عنوان نمود.
وی یکی دیگر از موانع صدور پروانه در بافت تاریخی شهر را محدودیت طبقات دانست و افزود: برای رفع این مشکل مشاور گرفتیم تا حریم های میراث را مشخص کند لذا توانستیم بخشی از مشکل را رفع کنیم که باعث تحرک در بافت مرکزی شده است.
شهردار کرمانشاه با اشاره به وجود ۲۶شهرک حاشیه ای که در طول دوران جنگ تحمیلی بوجود آمدند اظهار نمود: عمده بافت ناکارآمد شهری در این شهرک ها قرار دارد که هیچکدام بر اساس قوانین شهرسازی احداث نشده اند و از مشکلات بسیار زیادی رنج می برند که باید آنها را بر اساس ضوابط شهرسازی ضابطه مند کنیم.
نوروزی افزود: طی مدت این دوسال تمرکز خود را بر این ۲۶ شهرک و مناطق حاشیه ای گذاشته و توانستیم معبر و راه دسترسی برای اینها ایجاد کنیم.
وی افزود: تا کنون درشهرک های کرمانشاه ۲۳کیلومتر بلوار برای به هم پیوستن این شهرک ها احداث نموده ایم در نتیجه ۱۷ شهرک را از بن بست خارج نمودیم.
نوروزی سپس به بحث آسفالت معابر پرداخت و گفت: در طی این ۲سال ۲۸۰ هزار تن آسفالت اجرا نمودیم بنحوی که ۲۰درصد در سال۱۴۰۱ و ۱۹ درصد در سال۱۴۰۲ و در مجموع ۴۰درصد از کل مساحت معابر شهرک ها و نقاط حاشیه شهر را آسفالت نمودیم.
شهردار کرمانشاه معابر خاکی شهر را ۳۵۰ هزار متر مربع عنوان نمود که برای انجام آسفالت آنها به ۲۵۰۰تن قیر نیاز است.
در ادامه ی این جلسه و در راستای مطالبه شهردار کرمانشاه، سید محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران قول تامین قیر مورد نیاز را داد و اظهار داشت: به صورت ویژه بدون سقف به کرمانشاه برای حذف معابر خاکی کمک می کنیم.

  • منبع خبر : چویرنیوز