مدیریت شهری دامنه وسیع و گسترده ای از خدمات را شامل می شود که مستقیم با زندگی روزمره مردم در ارتباط است لذا کمترین مشکل و کوچکترین کاستی در خدمات رسانی بلافاصله با واکنش از سوی شهروندان مواجه می گردد. شدت واکنش ها در بخش شهروندی علاوه بر میزان کاستی ها و سطح مطالبه گری مردم به فاکتورهای دیگری نیز بستگی دارد. فاکتورهایی که نسخه آن را کسانی در جایی دیگر و با اهدافی غیر از پیگیری حقوق شهروندی می نویسند تا شاهد جریانی به ظاهر مطالبه گر در فضای عمومی جامعه باشیم که هرچند برآمده از واقعیات و مشکلات پیش روی شهروندان می باشد اما همه ی حقیقت نیست!
حقیقت فراتر از واقعیات موجود می باشد که گاهی از دیده ها پنهان می ماند، لذا برای کشف حقیقت و سنجش عیار نقدهای مرتبط با مدیریت شهری می بایستی دید که در بررسی عملکرد مدیریت شهری تا چه حد نقش(تقنینی و نظارتی) شورائیان، سایر دستگاه های خدمات رسان شهری و نیز رفتار شهروندی مردم به عنوان سه مولفه تاثیرگذار در کیفیت خدمات دهی شهری مورد توجه قرار می گیرد.
نادیده گرفتن این موارد اذهان را متوجه اتاق فکرهایی می کند که برای تامین منافع خود توپ را در نزدیک ترین و دم دست ترین زمین یعنی زمین مدیریت شهری می اندازند تا نگاه ها را از جایی که باید باشد به سمتی که می خواهند سوق بدهند!
در این چارچوب و در سالروز سومین سال مدیریت نادر نوروزی بر شهرداری کلانشهر کرمانشاه یادآوری تیتروار مسئولیت های شهردار، بیان کلی مشکلات شهر و طلب ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان بدون ملاحظه محدودیت ها و کمبودهای پیش روی مدیریت شهری و بی توجه به ناکارآمدی و کوتاهی دیگر دستگاه های مسئول را اگر در راستای اهداف اشاره شده تفسیر نکنیم؛ جز رفتاری پوپولیستی که خوراک جذابی برای رسانه ها تلقی می شود، هیچ تاثیر دیگری در بهبود وضعیت زندگی شهروندان این کلانشهر نخواهد داشت لذا اذهان آگاه این خطا را به حساب مقصرین واقعی خواهد نوشت!
- منبع خبر : چویر نیوز
Saturday, 2 August , 2025