طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت روز شنبه(11 آذر) همزمان با سراسر کشور در دانشگاه صنعتی کرمانشاه به اجرا در می آید.

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت روز شنبه(11 آذر) همزمان با سراسر کشور در دانشگاه صنعتی کرمانشاه به اجرا در می آید.
به گزارش چویرنیوز انشاله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در نشست خبری که به مناسبت آغاز این طرح ملی برگزار گردید با اشاره به سهم 36میلیونی کرمانشاه از این طرح اظهار نمود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز و تولید گازهای گلخانه ای اگر نتوانیم منابع طبیعی و محیط زیست خود را به درستی مدیریت کنیم بزودی شاهد از بین رفتن آن خواهیم بود.
کولانی افزود: طبق کنوانسیون های بین المللی مبنی بر تولید و کاشت درخت از سوی کشورهایی که سهم بیشتری در تولید گازهای گلخانه ای در جهان دارند مقرر گردید در کشورمان 1 میلیارد نهال طی 4 مدت سال کاشته شود که سهم هر ایرانی 3 نهال در هر سال خواهد بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: در این راستا اقدام به احیای دو نهالستان واقع در اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب نمودیم که پس از تولید، نهال ها به صورت مجانی در اختیار نهادها و گروه های هدف قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: در قالب این طرح وطبق برنامه ریزی های صورت گرفته بخشی از این نهال ها توسط گروه های مردمی در ارتفاعات استان که تردد کمتری وجود دارد و از رطوبت مناسبی برخوردار است کاشته می شود.
بخش دیگری از نهال ها در اختیار صنایع و کارخانجات قرار می گیرد که بنابر تعهدی که دارند مبنی بر اختصاص 10 الی 25 درصد زمین های اطراف کارخانه جهت کاشت نهال مورد استفاده قرار بگیرد.
در این طرح مطابق قانون 27 هوای پاک سهمی هم به شهرداری ها اختصاص یافته است.
همچنین در قالب زراعت چوب نهال اکالیپتوس برای مناطق سردسیر و نهال انواع صنوبر برای مناطق گرمسیر در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و جهت کارخانجات چوب بری برای مصارف گوناگون چوبها خریداری می شود.

  • منبع خبر : چویرنیوز