بنابر پیش بینی صورت گرفته پیک بار مصرف برق استان کرمانشاه طی تابستان امسال به 900 مگاوات خواهد رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است. علی رغم این افزایش مصرف و افزوده شدن به تعداد مشترکین برق مشترکین خانگی با قطعی مواجه نخواهد شد.

بنابر پیش بینی صورت گرفته پیک بار مصرف برق استان کرمانشاه طی تابستان امسال به ۹۰۰ مگاوات خواهد رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است. علی رغم این افزایش مصرف و افزوده شدن به تعداد مشترکین برق مشترکین خانگی با قطعی مواجه نخواهد شد.
به گزارش سلام کرمانشاه محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به برنامه های مدیریت مصرف برق این شرکت و همکاری خوب شهروندان در کاهش میزان مصرف برق اظهار نمود: خط قرمز ما در شرکت توزیع برق عدم قطع برق مصرف خانگی است.
مرادی افزود: تعداد کل مشترکین برق استان ۸۲۰ هزار مشترک است که ۴۰ درصد آنرا مشترکین خانگی تشکیل می دهند.
وی اوج مصرف برق کشور را مجموعا ۲۵۰ ساعت در طی سال عنوان نمود که در فصل تابستان و از ساعت ۱۳ الی ۲۳ مورد استفاده قرار می گیرد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان از مردم خواست نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات پیک اهتمام داشته و استفاده از لوازم خانگی پُر مصرف را به ساعات غیر پیک منتقل نمایند.
وی نتیجه ی مدیریت مدیریت مصرف برق را عدم قطعی برق عنوان نمود و افزود: برای مشترکینی که مصرف برق خود را کاهش بدهند پاداش های مناسبی درنظر گرفته ایم که از تخفیف در قبض برق تا قبض رایگان را شامل می شود.
مرادی با بیان اینکه به ازاء هر درجه گرم‌تر شدن هوا، ۳۰ مگاوات مصرف برق افزایش پیدا می‌کند، افزود: پیش بینی می شود تابستان امسال یک تا دو درجه افزایش دما را در استان داشته باشیم.

  • منبع خبر : چویرنیوز