دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به نقش مهم دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های استان در کاهش پرونده های ارسالی به محاکم قضائی گفت: اگر اقدامات سازش گرانه این دوایر نبود، احتمالا حجم پرونده ها 30 درصد بیش از پرونده های حال حاضر بود .

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به نقش مهم دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های استان در کاهش پرونده های ارسالی به محاکم قضائی گفت: اگر اقدامات سازش گرانه این دوایر نبود، احتمالا حجم پرونده ها ۳۰ درصد بیش از پرونده های حال حاضر بود .

به گزارش چویرنیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، “شهرام کرمی” در مراسم تجلیل از مسئولان عالی قضائی اظهار داشت: سال گذشته حدود ۵۰ هزار پرونده به محاکم قضائی ارسال که ۴۶ هزار مورد آن پرونده های وارده به دادسرا بوده است.

وی ادامه داد: بدون شک اگر حضور مشاوران زبده و کارآزموده معاونت فرهنگی اجتماعی انتظامی استان چه در این معاونت و چه کلانتری ها نبود ، تعداد این پرونده ها می توانست تا ۳۰ درصد میزان فعلی هم افزایش پیدا کند.

کرمی تصریح کرد: اقدامات مشاوره ای انجام شده و برقراری صلح و سازش در پرونده ها در همان کلانتری از ارجاع آن ها به محاکم قضائی و دادسرا جلوگیری و باعث شده تا روند رسیدگی به دیگر پرونده ها کند نشود که این موضوع جای تمجید و قدردانی ویژه دارد.

دادستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از سنگینی مسئولیت پلیس و تلاش های طاقت فرسای ماموران انتظامی سخن گفت و افزود: دستگاه قضائی نیز همواره سعی کرده تا در کنار همکاران پرتوان انتظامی باشد و هر جایی که لازم بوده حمایت های قانونی به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه حضور پلیس در جامعه امنیت بخش است و در واقع هر جایی که ماموران انتظامی حضور داشته اند امنیت نیز برقرار بوده است، گفت: باید تلاش کنیم تا مردم این امنیت را به خوبی احساس کنند و به این باور برسند که پلیس و دستگاه قضائی هدفی جز ایجاد فضایی امن توام با آرامش فکری و ذهنی برای آن ها ندارند.

کرمی در پایان برخورد با برخی مشکلات اجتماعی از قبیل نزاع های گروهی، تیراندازی و سرقت را از مهمترین مطالبات مردم برشمرد و گفت: هم دستگاه قضائی و هم پلیس همواره تلاش کرده اند مدافع خوبی برای امنیت مردم باشند و از این پس باید قاطعانه تر با این دست از جرائم برخورد کرد

  • منبع خبر : پایگاه خبری پلیس کرمانشاه