به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه دکتر نوروزی شهردار در مراسم استقبال از سفیر تاجیکستان ، رئیس سازمان اکو و دبیر دوم سفارت تاجیکستان که جهت شرکت در همایش شاهنامه خوانی به کرمانشاه سفر کردند ، که در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد بر ایجاد دیپلماسی شهری تأکید کرد. […]

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه دکتر نوروزی شهردار در مراسم استقبال از سفیر تاجیکستان ، رئیس سازمان اکو و دبیر دوم سفارت تاجیکستان که جهت شرکت در همایش شاهنامه خوانی به کرمانشاه سفر کردند ، که در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد بر ایجاد دیپلماسی شهری تأکید کرد.
دکتر نوروزی در این دیدار گفت: امیدوار هستیم که برگزاری رویدادهای فرهنگی چون جشنواره بین المللی شاهنامه خوانی سبب ایجاد مراودات فرهنگی و گسترش توسعه دیپلماسی شهری گردد.
شهردار کرمانشاه ادامه داد: ایجاد ارتباط بین شهرهای آسیایی و به ویژه ملت های فارسی زبان یک ضرورت است که می تواند با اشتراکات فرهنگی موجب نزدیک شدن ملتها به یکدیگر شود.
دکتر نوروزی افزود: کرمانشاه بزرگترین شهر غرب کشور است که دارای قدمت زیادی می باشد و به لحاظ آثار تاریخی ، طبیعت، تنوع آب و هوایی ، فرهنگ، صنایع دستی ، مذهب ، پوشش و خوراک بسیار غنی بوده و در آن قومیت ها و مذاهب مختلف به خوبی کنار یکدیگر زندگی می کنند.
دکتر نوروزی گفت: کرمانشاه دروازه کربلا می باشد و از گذشته های بسیار دور زائران ابا عبدالله الحسین از این شهر برای رفتن به عراق و زیارت عتبات عالیات عبور می کنند.
شهردار کرمانشاه در پایان گفت:از همه مردم کشورهای همسایه و دیگر ملتها که علاقه مند به گردشگری و سفر می باشند دعوت می کنم به کرمانشاه سفر کنند و از جاذبه‌های فراوان این استان بهره مند شوند از طرفی هم مردم کرمانشاه از گذشته به مهمان نوازی شهره بوده اند.
شایان ذکر است جشنواره بزرگ بین المللی شاهنامه خوانی و نقاله خوانی طاقبستان با حضور دکتر نظام الدین زاهدی، دکتر سعد سکندر خان و دکتر بهرام دبیر دوم سفارت تاجیکستان در ایران و گروههای مختلف از کشور در کرمانشاه برگزار خواهد شد

  • منبع خبر : روابط عمومی شهرداری کرمانشاه