اگر تولید را به عنوان مجموعه ای از فعالیت ها برای خلق مطلوبیت تعریف کنیم می بایستی فروش را تکمیل کننده ی این فرایند بدانیم. با مطرح شدن مقوله فروش، شناسایی بازار مصرف و نفوذ در آن پیش کشیده می شود.
این قسمت از فرایند تولید بزرگترین چالش پیش روی تولید کنندگان می باشد که یافتن راه حل برای آن عرصه جدیدی تحت عنوان بازاریابی و تبلیغات را پیش می کشد.
بازارهای وسیع تر به منزله تولید بیشتر و در نتیجه گردش چرخ اقتصاد تولیدکنندگان تلقی می شود. اتفاقی که در صورت تحقق ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت!
به گزارش چویر نیوز اتاق بازرگانی کرمانشاه به عنوان نماینده بخش خصوصی در ادامه ی تلاش های خود به منظور تقویت تولید کنندگان و تجار کرمانشاهی و ایجاد فرصت های تجاری بیشتر برای فعالین اقتصادی استان از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
در این راستا یکی از برنامه های اتاق، شناسایی بازارهای بیشتر حتی خارج از مرزهای جغرافیایی کشور برای گسترش دامنه فعالیت تولیدکنندگان کرمانشاهی می باشد که در اقدامی مطالعه شده زمینه ی دیدار فعالین اقتصادی استان با سفیر کشور تاجیکستان به عنوان یکی از شرکای اقتصادی کشور با ظرفیت های فراوان را فراهم و تدارک دید.
معرفی ظرفیت ها و جاذبه های اقتصادی کرمانشاه با هدف جذب سرمایه گذاران تاجیک و نیز فراهم نمودن زمینه نفوذ تجار کرمانشاهی در بازارهای این کشور آسیای میانه، اهم اهداف دنبال شده از این نشست تعریف شده است.
توجه به ظرفیت های اقتصادی مشترک بین کرمانشاه و تاجیکستان و تلاش در جهت تقویت تولید کنندگان کرمانشاهی از طریق برقراری ارتباط میان فعالین اقتصادی طرفین هدفی جز بهبود شرایط اقتصادی استان و معیشت مردم ندارد. موضوع مهمی که به عنوان دغدغه رضا سلیم ساسانی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه او را میزبان این نشست مشترک و پیشنهاد دهنده به طرف تاجیکی برای گسترش مناسبات تجاری نمود.
ساسانی در این نشست با اشاره به ظرفیت های صادراتی کرمانشاه در بخش های ساختمانی و فولاد و نیز امکان صادرات کالاهای تولید تاجیکستان از طریق مرزهای کرمانشاه به کشور عراق بر لزوم گسترش روابط تجاری مابین طرفین تاکید کرد.
- منبع خبر : چویر نیوز
Thursday, 21 November , 2024