پنجمین دوره آموزش منطقه ای ستاد انتخابات کشور با حضور مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور و فرمانداران استان های ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه و همدان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه آغاز شد.

پنجمین دوره آموزش منطقه ای ستاد انتخابات کشور با حضور مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور و فرمانداران استان های ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه و همدان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه آغاز شد.
به گزارش چویرنیوز عبداله مرادی مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه انتخابات مهمترین ابزار برای حق تعیین سرنوشت در گفتمان انقلاب اسلامی است اظهار نمود: صحبت کردن از انتخابات به منزله آغاز مردم سالاری دینی است.
مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور افزود: در ایران جمهوریت در کنار اسلامیت معنا پیدا می کند.
وی انتخابات را یک اصل اساسی در جمهوری اسلامی ایران دانست که هیچگاه در برابر اصول دیگر حذف نشده و همواره به صورت قانونمند برگزار شده است.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را تمرین مشارکت، دغدغه های اجتماعی، همبستگی اجتماعی، و گفتگو راجع به آینده کشور دانست و افزود:انتخابات جدای از فرصت برای مشارکت اجتماعی فرصت ساخت افق های آینده کشور می باشد.
وی خطاب به فرمانداران حاضر در این همایش گفت: اولین وظیفه شما به عنوان کارگزار تبیین صحیح انتخابات برای مردم است.
مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور اظهارنمود: در برابر دو گفتمان تحریم و رفراندوم که از سوی دشمنان نظام مطرح می گردد گفتمان دولت مبتنی بر خدمت است که ویژگی آن تقوای سیاسی می باشد.
وی خصوصیت دیگر دولت را عبور از دوقطبی های ساختگی و نادرست گذشته دانست.
رئیس کمیته سیاسی انتخابات کشور خطاب به حاضرین گفت: فرمانداران نماد حاکمیت و پیشانی دولت در شهرستان ها هستند که انتظار می رود فرماندار میز و میدان باشند.
عبداله مرادی مهمترین رویکرد سیاسی فرمانداران را نقش آرامش سیاسی دانست و خواهان تمرکز بر روی فهرست مسائل آسیب زا و تخریب کننده امید مردم و اعتماد عمومی و دفع آنها از سوی فرمانداران شد.
به گزارش خبرنگار چویرنیوز محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه برپایی حکومت الهی یک وظیفه است اظهار نمود: بنابر آیات شریفه قرآن کریم و سیره و سنت معصومین، صالحان موظف به تشکیل حکومت هستند.
وی سامان یافتن اجتماع بدون حکومت را ناممکن دانست و افزود: تشکیل حکومت با مردم برای رسیدن به سه هدف ترویج معنویت، اقامه قسط و عدل می باشد.
صحرایی انتخابات را یکی از جلوه های اصلی مقدمه سازی حضور مردم و تعیین سرنوشت در حکومت اسلامی دانست.

گفتنی است که این دوره آموزشی امروز و فردا(۲۷ تیرماه) ادامه خواهد داشت.

  • منبع خبر : چویرنیوز