برای شهرکرمانشاه با بیش از سه هزار هکتار معبر که 550 هکتار آن جز معابر اصلی محسوب می شود مستلزم برنامه ریزی دقیق برای آسفالت خیابان ها می باشد.

برای شهرکرمانشاه با بیش از سه هزار هکتار معبر که 550 هکتار آن جز معابر اصلی محسوب می شود مستلزم برنامه ریزی دقیق برای آسفالت خیابان ها می باشد.
به گزارش چویر نیوز نادر نوروزی شهردار کرمانشاه با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله برای رفع مشکل آسفالت معابر کرمانشاه اظهار نمود: برنامه ی مدونی از سال 1401 برای ترمیم آسفالت معابر شهر طراحی شده که در بازه زمانی پنج ساله در هر سال 20 درصد از معابر ترمیم شوند.
وی خاطرنشان کرد: غیر از آن بخش‌هایی نیز در طول سال‌ها به کرمانشاه اضافه شده که ۲۶ شهرک الحاق شده به کرمانشاه از این دسته است، کار عمرانی و رفاهی در این شهرک‌ها انجام نشده و اغلب جزو مناطق کم برخوردار جامعه هستند.
نوروزی افزود: ۱۵۰ هزار تن آسفالت در سال ۱۴۰۱ و ۱۳۰ هزار تن در سال ۱۴۰۲ صرف ترمیم آسفالت معابر شده که در پی آن ۱۹۴ خیابان ترمیم شدند و مجموعاً ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف این امر شده است.
شهردار کرمانشاه در خصوص احداث شهربازی گفت: این شهربازی در سه فضای آبی، سرپوشیده و روباز برنامه‌ریزی شده و امیدواریم ساخت آن در سال آینده آغاز شود.

نوروزی با اشاره به اینکه ناوگان اتوبوسرانی در گذشته به بخش خصوصی واگذار شده بود اظهار داشت: با خرید ۱۰۸ دستگاه اتوبوس و تزریق 47 دستگاه آن به ناوگان حمل و نقل عمومی کار جابجایی شهروندان تسریع شده است.

نوروزی ابراز کرد: خط اتوبوسرانی شمال به جنوب یعنی میدان معلم به میدان فردوسی در حال انجام مقدمات بوده و خط اتوبوسرانی شرق به غرب یعنی شهرک کیانشهر به میدان سنجابی در حال برنامه‌ریزی برای اقدام است.

شهردار کرمانشاه افزود: سرانه سفر درون شهری در کرمانشاه ۲/۵ درصد بود که این سرانه در سایر شهرها به ۶۰ درصد می‌رسد؛ در صورتی که پروژه قطار شهری و خط اتوبوسرانی انجام شود سرانه سفر در شهر کرمانشاه به ۳۰ درصد خواهد رسید که این هدف پنج ساله در نظر گرفته شده است.

  • منبع خبر : چویر نیوز