مجمع انتخاباتی هیات ورزش های دریایی و ساحلی استان کرمانشاه برگزار و طی آن بهمن اختیاری با اکثریت آرای اعضای مجمع برای مدت چهار سال به عنوان اولین رئیس هیات ورزش های دریایی و ساحلی کرمانشاه انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی هیات ورزش های دریایی و ساحلی استان کرمانشاه برگزار و طی آن بهمن اختیاری با اکثریت آرای اعضای مجمع برای مدت چهار سال به عنوان اولین رئیس هیات ورزش های دریایی و ساحلی کرمانشاه انتخاب شد.
به گزارش چویرنیوز این مجمع با حضور علی تاجبخش دبیر فدراسیون، منوچهر حاتمی مدیرکل ورزش و جوانان و اعضای مجمع برگزار گردید.
در این مجمع بهمن اختیاری که تنها کاندیدای احراز پست ریاست هیات ورزش های دریایی و ساحلی بود با رای قاطع 17 عضو حاضر مجمع برای مدت چهار سال سکاندار هدایت این هیات شد.
اختیاری با اشاره به اینکه از اردیبهشت ماه امسال کار خود را به عنوان سرپرست در هیات آغاز نموده اظهار نمود: با توجه به نو پا بودن فدراسیون مطالعاتی را آغاز کردم که به چه طریق می توانیم در این زمینه مثمر ثمر باشیم.
از قبل در برخی رشته ها ظرفیت های خوبی در استان وجود داشت و این کار ما را آسان می کرد اما هیات ساختار می خواست که ابتدا این مسئله در دستور کار قرار گرفت. لذا افرادی را در سمت دبیر، نائب رئیس،اعضای هیات رئیسه، مسئول کمیته ها و شهرستان ها قرار دادیم.
بهمن اختیاری افزود:
در ادامه و با توجه به اینکه جهت افتتاح حساب کد شناسه اقتصادی ضرورت داشت برای دریافت شناسه اقدام کردیم.
اولین رئیس هیات ورزش های دریایی و ساحلی استان کرمانشاه گفت: فقدان شناسه مانعی برای انجام کارها نبود و در طی دوران سرپرستی اولین مسابقه را در خردادماه و در سد شیان استارت زدیم. همچنین در تیرماه مسابقه استند آپ پدل برد را به صورت کاپ آزاد شامل دو مسابقه استند آپ پدل برد و نجات با تخته در بخش آقایان و یک مسابقه استند آپ پدل برد در بخش خانم ها با حضور ورزشکارانی از استان های مختلف برگزار کردیم.
اخیرا هم به مناسبت هفته تربیت بدنی مسابقات کاپ آزاد کشوری در رشته ماهیگیری را برگزار کردیم وسعی می کنیم این روند با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.
اختیاری برنامه های آتی خود را در قامت ریاست هیات ورزش های دریایی و ساحلی چنین برشمرد:
تقدیر از قهرمانان، برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی، حمایت از باشگاه ها، کمک به تاسیس باشگاه در بخش ماهیگیری، اعزام ورزشکاران به مسابقات و اردوهای تیم ملی، فعال کردن کمیته جت اسکی، میزبانی اردوی تیم ملی در هردو رشته استند آپ پدل برد و ماهیگیری، تداوم مسابقات کاپ آزاد کشوری و استانی، تشکیل کمیته مستقل ساحلی و برگزاری رویداد و مسابقات ساحلی.
در ادامه علی تاجبخش دبیر فدراسیون با ابراز خشنودی از عملکرد شش ماهه هیات ورزش های دریایی و ساحلی استان کرمانشاه اظهار نمود: امروز شاهد برگزاری چهارمین مجمع انتخاباتی در کشور بودیم که طی آن آقای اختیاری توانست با رای قاطع اعضای مجمع به عنوان چهارمین رئیس هیات ورزش های دریایی و ساحلی کشورانتخاب شود.

دبیر فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی افزود: به تازگی 8 رشته جدید را از وزارت ورزش درخواست کردیم که با 4 رشته پاراسل، سندبوردینگ(اسکی روی شن)، پیاده روی در آب و کستینگ(ذیل انجمن ماهیگیری) موافقت شده تا در کنار 5 رشته قبلی به فعالیت بپردازند.
تاجبخش گفت: پیش بینی می شود در سال 2030 بیش از 60 درصد جمعیت دنیا در حاشیه اقیانوس آرام زندگی کنند که این باعث می شود ظرف دهه آینده اقتصاد ورزش دنیا و اقتصاد بسیاری از کشورها به سمت ورزش های دریایی و ساحلی سوق پیدا کند.
همچنین بسیاری از کشورهای در حال توسعه در حال برنامه ریزی برای ایجاد دهکده های ورزش های دریایی و ساحلی هستند و پیش بینی می شود یک المپیک مجزای ورزش های دریایی و ساحلی داشته باشیم.
در پایان منوچهر حاتمی اظهار نمود: بهمن اختیاری علی رغم محدودیت ها و مشکلات با علاقه و پشتکار برنامه های خوبی را اجرا کرد و موفق شد با دستان خالی قهرمانی کشور را کسب نماید.
وی افزود: اداره کل خود را موظف می داند از هیات هایی که برنامه دارند و کار می کنند حمایت کند.
در پایان با رای اعضای مجمع سمیرا عمرانی به عنوان نائب رئیس، حمید حیدری خزانه دار، رضا رستمی، مسعود باتمانی و فریبرز ظریفی عضو هیات رئیسه و سونیا شاه محمدی به عنوان بازرس انتخاب شدند.

  • منبع خبر : چویرنیوز