در فاصله 15 کیلومتری شهر کرمانشاه و در دامنه کوهستان پراو منطقه ای با پوشش گیاهی و جانوری متنوع وجود دارد که آن را چالابه می نامند.

در فاصله 15 کیلومتری شهر کرمانشاه و در دامنه کوهستان پراو منطقه ای با پوشش گیاهی و جانوری متنوع وجود دارد که آن را چالابه می نامند.
این منطقه با توجه به آنکه دروازه ورود و صعود به ارتفاعات اصلی پراو بوده و از مناظر دیدنی و بکری نیز برخوردار است، مورد توجه کوهنوردان، گروه های گردشگری و علاقمندان به طبیعت می باشد!
چالابه علی رغم اهمیتی که از لحاظ زیست محیطی داشته و ظاهرا تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد، اما متاسفانه در طی سالیان مدید مورد بی توجهی مسئولین قرار گرفته و به دلیل فعالیت های غیر مسئولانه انسانی همچون برپایی کمپ و اقدام به قلع درختان و آتش افروزی، برداشت غیر اصولی گیاهان دارویی و خوراکی توسط اهالی بومی، شکار بی رویه معدود گونه های جانوری بازمانده، چرای غیر اصولی دام، احداث انواع کارگاه و کارخانه و… با تهدید مواجه و دچار آسیب و تخریب شده است!
اخیرا نیز شاهد تصمیم گیری های غیر کارشناسی شده و غیر قانونی از سوی برخی مدیران کارنابلدی هستیم که تنها برای سرپوش گذاشتن بر نقطه ضعف های مدیریتی خویش و یا پُر نمودن رزومه کاری خود پرده از چنین تصمیماتی بر داشته و بعضا ذخایر زیست محیطی استان را مورد هجمه قرار می دهند!
آخرین تلالو مدیریتی این دسته از مسئولین را می توان در اظهارات محسن دارابی رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرمانشاه مشاهده کنیم که از جابجایی میدان میوه و تره بار شهر به چالابه سخن به میان آورده است!
تصمیمی غیر کارشناسی و متضاد با پروتکل های زیست محیطی که حتی تاییده سازمان ناظر و تصمیم گیر در منطقه چالابه ( سازمان محیط زیست) را هم ندارد که امیدواریم با درایت شهردار و اعضای شورای شهر در حد همین تیتر و خبر باقی مانده و به خاطره نه تصمیمی مدیریتی برای این مسئول تبدیل شود!

  • منبع خبر : چویر نیوز