محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در سفرهای نوروزی با کاهش 50 درصدی حوادث جاده ای منجر به فوت مواجه بود.

محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در سفرهای نوروزی با کاهش 50 درصدی حوادث جاده ای منجر به فوت مواجه بود.
به گزارش چویر نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، دکتر سید شهرام کهریزی پس از اتمام طرح راهداری نوروزی عنوان کرد: طرح نوروزی این اداره کل از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ماه ١۴٠٣ انجام شده و با تلاش های مستمر و شبانه‌روزی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، خوشبختانه کاهش ۵۰ درصدی حوادث جاده ای منجر به فوت را داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: آشکارسازی نقاط پرحادثه، مرمت رویه راه‌ها، نصب علائم و تجهیزات ایمنی، خط‌کشی راه‌ها، ایمن‌سازی نقاط و تقاطع‌های حادثه‌آفرین از اقدامات مؤثری است که مجموعه راهداری به منظور کاهش حوادث جاده ای تا قبل از شروع طرح انجام و در صورت نیاز هم در حین طرح مبادرت به انجام اقدامات لازم کرده است.

وی افزود: در طی این مدت ۵٠٠ نفر از همکاران راهدار در قالب ۴۹ اکیپ گشت راهداری و همچنین استقرار در ۴۴ راهدارخانه و پایگاه راهداری، با استفاده از ۴۸۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به صورت شبانه روزی در ١۴ شهرستان تابعه استان کرمانشاه حضور داشته اند.

دکتر کهریزی درباره میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه طی روزهای طرح نوروزی گفت: در ایام اجرای طرح راهداری نوروزی، ۱۲ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ثبت شده است. ضمن اینکه رصد تصادفات و حوادث جاده‌ای و میزان ترافیک عبوری از سطح جاده‌های استان و ساعت اوج تردد و همچنین ساعات وقوع حوادث در مرکز مدیریت راه‌ها به‌صورت مستمر کنترل و تصمیمات لازم اخذ می گردد.

دکتر کهریزی با بیان اینکه کاهش تصادفات جاده ای همیشه در اولویت اقدامات راهداری قرار دارد افزود: فرهنگ سازی و آموزش نکات ایمنی در سفرها برای مسافران نوروزی با اجرای پویش *چشم به راهیم* و ایجاد ایستگاه در مجتمع خدمات رفاهی آناهیتا در ورودی استان (سه راهی نهاوند) برای استراحت و آموزش نکات ایمنی با اجرایی برنامه های متنوع فرهنگی انجام شد.

سید شهرام کهریزی در پایان ضمن تشکر از کاربران جاده‌ای افزود: رانندگان و همراهان آنان با رعایت قوانین، مقررات رانندگی و احتیاط هنگام رانندگی، نقش مؤثری در زمینه کاهش تصادفات جاده ای دارند.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل راهداری استان کرمانشاه