دوره ششم شورای شهر کرمانشاه از ابتدای تشکیل تا کنون با حواشی زیادی مواجه بود. یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این دوره روی داد سلب عضویت کامبیز غلامی به دلیل داشتن پرونده قضایی و جایگزینی خسرو زرافشانی بود.

دوره ششم شورای شهر کرمانشاه از ابتدای تشکیل تا کنون با حواشی زیادی مواجه بود. یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این دوره روی داد سلب عضویت کامبیز غلامی به دلیل داشتن پرونده قضایی و جایگزینی خسرو زرافشانی بود. زرافشانی که پیش از این سابقه عضویت و ریاست شورای شهر را در کارنامه خود داشت این بار هم با ورود به شورا پس از کش و قوس های فراوان ردای ریاست این دوره از شورای شهر را بر تن کرد و با تشکیل فراکسیون اکثریت به مخالفت با شهردار کرمانشاه پرداخت.
زرافشانی پس از تکیه زدن بر مسند ریاست شورا در اقدامی جالب توجه جمعی از رسانه ها را فراخواند و در مقابل آنها قرار گرفت تا به سوالات مطرح شده پاسخ بدهد. هرچند این نشست خبری با حواشی فراوانی روبرو شد اما نکاتی در آن مطرح گردید که حائز اهمیت بود که زیر سایه ی اتفاقات بعد از جلسه از سوی رسانه ها نادیده گرفته شد.
رئیس شورای شهر کرمانشاه با صراحت لهجه ی مختص خود و در برابر دوربین خبرنگاران حاضر در این جلسه در ابتدا خواهان آن شد که از انتقاد نسبت به مجموعه ی شهرداری پرهیز شود که مبادا باعث سوء برداشت شود! وی هرگونه اظهار نظری که منجر به تضعیف شهردار بشود را جایز ندانست.
خسرو زرافشانی سپس هرگونه دخالت در عزل و نصب ها را در شهرداری رد کرد و افزود: دخالت تعریف دارد یعنی برویم در مناطق فردی را بلند کنیم و دیگری را جای او بنشانیم.
وی گفت: دخالت به منزله جابجایی یک نیرو و جایگزینی یک نیروی دیگر را نکرده و نخواهیم کرد. اما اگر می خواهید نسبت به اتفاقات حوزه شهرداری بی تفاوت باشم پس بفرمایید که من چه کاره هستم؟!
عضو با سابقه ی شورای شهر کرمانشاه با تاکید براینکه هرکسی در کرمانشاه جوانی را مشغول کند که خروجی کارش به نفع آن اداره و مردم باشد من دستش را می بوسم گفت: باید جوانان مشغول بشوند اما کاربرد داشته باشند.
وی مهمترین اختلاف خود با شهردار را بر سر جذب نیروهایی می داند که در جای خود به کار گرفته نشده اند.
زرافشانی افزود: متاسفانه در شهرداری کرمانشاه و در زمان آقایان طلوعی و نوروزی در به کار گیری نیروها به تخصص و توانایی افراد هیچ توجهی نشده است و الان در بسیاری از جاها برای به کار گیری نیروها و خدمت به مردم دچار خلا هستیم از طرفی آمار را که بررسی می کنیم متوجه می شویم نیروها از نیاز پرسنلی ما خیلی بیشتر است.
عضو شورای شهر کرمانشاه تاکید کرد که هرچند در برخی قضایا با شهردار دچار اختلاف هستیم اما کارهای خوب هم انجام شده و من در همینجا از شهردار تشکر می کنم. شهرداری در بحث عمرانی و کاهش بار ترافیک خوب عمل کرده و کارهایی که انجام شده را نمی توان نادیده گرفت.
وی سپس به انتقاد از همکاران خود در شورای شهر پرداخت و اظهار نمود: بعضا دیده شده هر عضو شورا تا ۸ نفر در لیست پرسنل دفتری خود دارند که تا ۱۵ میلیون تومان حقوق ماهیانه دریافت می کنند. این در حالی است که بسیاری از جوانان برای دریافت مبالغی به مراتب کمتر از این دچار مشکل هستند!
لذا تذکر داده ام که اعضا اجازه ندارند بیش از ۲ نفر نیروی دفتری داشته باشند و باید تعدیل کنند در غیر این صورت دستور می دهم حقوق افراد اضافی را پرداخت نکنند. در این خصوص با کسی تعارف ندارم و از پیگیری حقوق مردم به هیچ وجه کوتاه نمی آیم.
زرافشانی در ادامه با اشاره به سلب عضویت تعدادی از اعضای شورای شهر گفت: در سال ۱۴۰۰ سه عضو شورا برای مدت سه ماه سلب عضویت شدند اما تا کنون این اتفاق صورت نگرفته است. چرا رسانه ها این موضوع را پیگیری نمی کنند که دلیل اینکه کمیته حل اختلاف استان تا کنون رای را ابلاغ نکرده چه بوده است؟!
اگر این حکم ابلاغ و اجرا می شد برای سایرین عبرت می شد تا خلاف قانون عمل نکنند.
مسئولین باید توضیح بدهند که علت این مماشات و عدم تمکین در برابر قانون چیست؟!
رئیس پارلمان محلی سپس استاندار را مورد خطاب قرار داد و گفت: آقای استاندار بجای آنکه با مدیران شهر بنشیند و بگوید شوراها بیهوده اند و کاربردی ندارد؛ اظهار نظری که به جایی نخواهد رسید چرا که در قانون اساسی آمده و از ارکان اداره ی کشور محسوب می شود، شورای حل اختلاف را فعال کند!
وقتی شورای حل اختلاف در برخورد با اعضای متخلف منفعل عمل می کند خب دیگر اعضا هم امکان دارد تخلف کنند.

رئیس شورای شهر کرمانشاه در پایان با تاکید بر اینکه تمام مردم شهر را چه آنها که به من رای داده اند و چه کسانی که رای نداده اند موکل خود می دانم گفت: به هیچ وجه اجحاف به مردم را نمی پذیرم.
وی همچنین افزود:
در شهرداری بیش از ۲۰ مدیر کارآمد که در حد استانداری هستند داریم که خانه نشین هستند. تا وقتی جوانان کرمانشاهی هستند به کار گیری نیروی غیر بومی پسندیده نیست.

  • منبع خبر : چویرنیوز