آئین اختتامیه پویش «شهر من، شهری مناسب و مهربان با معلولان » که در راستای برطرف کردن موانع و مشکلات افراد دارای معلولیت برگزار شد، عصر 23 مردادماه 1401 با معرفی آثار برتر هنرمندان کارتونیست و تصویرساز در سالن آزادی بهزیستی به کار خود پایان داد.

آئین اختتامیه پویش «شهر من، شهری مناسب و مهربان با معلولان » که در راستای برطرف کردن موانع و مشکلات افراد دارای معلولیت برگزار شد، عصر ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱ با معرفی آثار برتر هنرمندان کارتونیست و تصویرساز در سالن آزادی بهزیستی به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان کرمانشاه، افشین آزادی رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه در این مراسم ضمن اشاره به توانمندی‌های مختلف افراد دارای معلولیت گفت: برخی از افراد دارای معلولیت ممکن است به دلیل حادثه یا بیماری دچار نقص در یک یا چند عضو شده باشند اما وقتی با آن‌ها هم‌کلام می‌شوید با یک عظمتی روبرو می‌گردید و متوجه می‌شوید که استعدادها و توانایی‌هایی در وجود این عزیزان نهفته است و کدرهایی انجام می‌دهند که از عهده هر فرد سالمی برنمی‌آید.
آزادی افزود: هنر زمانی ارزش پیدا می‌کند که خود را در خدمت انسان ببیند و آن زمان که در خدمت انسان باشد شیرین است.
وی گفت: ما آمادگی داریم با تمام توان در خدمت جامعه هدف بهزیستی باشیم. حوزه هنری می‌تواند در راستای توانمندسازی جامعه معلولین نیز گام بردارد و کارهای هنری ارزشمندی را تولید کند.

رئیس حوزه هنری یادآور شد: در برخی از المان‌های شهری کدرهایی انجام‌شده است که چندان ربطی به جامعه اسلامی و زیست‌بوم ندارد و امید می‌رود از این فعالیت‌های هنری در راستای تحقق حقوق افراد دارای معلولیت بهره گرفته شود تا این فرهنگ و پیامی که به مخاطب ارسال می‌کند نقش اساسی خود را درعایت حقوق افراد دارای معلولیت ایفا کند.

دکتر فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: اقدامات پیشگیرانه همیشه حرف اول را میزند, اما متأسفانه ضرورت رعایت اصول مناسب‌سازی هنوز برای خیلی‌ها به‌ویژه برخی از مسئولین جا نیفتاده است.
وی اظهار داشت:پویش« شهر من، شهری مناسب و مهربان با معلولین» یک الگو برای ما در استان و حتی شهرها و استان‌های دیگر کشور بود و امیدواریم روزی به‌جایی برسیم برحقی که معلولین بر گردن ما و جامعه دارند جامه عمل بپوشانیم.

  • منبع خبر : روابط عمومی حوزه هنری کرمانشاه