تلاش می کنیم شرایطی مهیا شود که آموزش و پرورش استان در مسیر صحیح حرکت کند.

تلاش می کنیم شرایطی مهیا شود که آموزش و پرورش استان در مسیر صحیح حرکت کند.
به گزارش چویر نیوز سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست خبری که به مناسبت هفته معلم برگزار گردید با اشاره به جمعیت 370 هزار نفری دانش آموزان استان، 26 هزار نفری شاغلین و 30 هزار نفری بازنشستگان اظهار نمود:با وجود این هجم کار و جمعیت تحت پوشش تلاش خواهیم نمود تا آموزش و پرورش در مسیر صحیح حرکت کند.
محمدی یکی از دستاوردهای مهم آموزش و پرورش در سال گذشته را اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پروش عنوان نمود و افزود: بر اساس این سند باید دانش آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم.
وی از آماده شدن نقشه راه اجرایی شدن سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: الگوی مدرسه تراز سند تحول مشخص شده که طی یک برنامه 3 ساله و از ابتدای سال تحصیلی 404-1403 ابتدا 20 درصد مدارس دولتی، 50 درصد مدارس غیر دولتی و 50 درصد سایر مدارس در سال اول و در سال های بعدی مابقی مدارس تحت پوشش این الگو قرار خواهند گرفت.
مدیرکل آموزش و پروش استان دستاورد مهم بعدی را ارتقا مقام و منزلت معلمان عنوان نمود و افزود: در این راستا رتبه بندی را اجرا کردیم که علاوه بر معیشت منزلت معلمان را هم ارتقا بخشیدیم.
موضوع مهم دیگر اصلاح شیوه جذب معلمان بود که با تشکیل کارگروه های ارزیابی حدود 1500 نفر از جوانان تحصیل کرده را جذب نمودیم.
سلمان محمدی از تاثیر 50 درصدی معدل امتحانات نهایی در کنکور خبر داد و اضافه نمود: امسال هر سه مقطع دبیرستان بصورت نهایی برگزار می شود که به شایسته گزینی و عدالت محوری نزدیک تر است.
محمدی افزود: امسال دو کار را به صورت ویژه تر پیگیری خواهیم کرد.
یکی تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی و دیگری ارتقا کیفیت نظام آموزشی از جمله برنامه هایی است که در دست انجام خواهیم داشت.

  • منبع خبر : چویر نیوز