همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اولین موزه چوب کشور با حضور جبار گوهری سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه و جمعی از هنرمندان در کرمانشاه افتتاح شد. به گزارش چویر نیوز، در آئین افتتاح این موزه جبار گوهری ضمن بازدید از بخش های مختلف و آثار به نمایش درآمده اظهار داشت: […]

همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اولین موزه چوب کشور با حضور جبار گوهری سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه و جمعی از هنرمندان در کرمانشاه افتتاح شد.
به گزارش چویر نیوز، در آئین افتتاح این موزه جبار گوهری ضمن بازدید از بخش های مختلف و آثار به نمایش درآمده اظهار داشت: این موزه با همت بخش خصوصی توسط یکی از هنرمندان برجسته و بین المللی کرمانشاهی راه اندازی شده است که امروز مجوز آن از سوی امور موزه های کشور صادر شد.

علیرضا باوند پور هنرمند پیکرتراش کرمانشاهی است که بیش از ۳۰ سال سابقه فعالیت هنری در رشته منبت و پیکرتراشی دارد. وی طی این مدت توانسته آثار فراوان هنری با مضامین و اشکال مختلف خلق کرده و به نمایش بگذارد. در این موزه بیش از صد اثر از ساخته های این هنرمند بین المللی کرمانشاهی برای بازدید عموم به نمایش در آمده است.

باوند پور در سال ۹۰ به عنوان چهره ماندگار ایران انتخاب شد، وی به عنوان نماینده روز جهانی چوب در ایران برگزیده شده و طی دو سال اخیر رویداد روز جهانی چوب را در کرمانشاه برگزار نمود که در دور اول کتیبه بیستون را با ۱۶ هنرمند اجرا نمود و در امسال اثری محیط زیستی را با ۳۰ هنرمند به اجرا درآورد.
گفتنی است موزه چوب کرمانشاه به آدرس چهارراه نوبهار به سمت میدان ۱۷ شهریور- جنب بانک رسالت- ساختمان اورانوس- طبقه دوم همه روزه آماده بازدید عموم می باشد.