به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند صبح روز جمعه ۲ خردادماه ۹۹ در حاشیه بازدید از مرز مبادلاتی شیخ صله ثلاث باباجانی اظهار داشت: بحران کرونا خسارت‌های بسیار زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده و اقتصاد کشور ما نیز از اثرات مخرب این ویروس منحوس در امان نمانده است. وی افزود: طی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند صبح روز جمعه ۲ خردادماه ۹۹ در حاشیه بازدید از مرز مبادلاتی شیخ صله ثلاث باباجانی اظهار داشت: بحران کرونا خسارت‌های بسیار زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده و اقتصاد کشور ما نیز از اثرات مخرب این ویروس منحوس در امان نمانده است.

وی افزود: طی این ایام بحران کرونا، کرمانشاه تنها استانی است که مرزهای مبادلاتی‌اش با کشور عراق فعال همچنان فعال هستند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در این شرایط بار مبادلاتی مرزهای مهران و خوزستان روی دوش مرز پرویزخان قرار گرفت و گاه تا ۴ هزار کامیون کالا در نوبت ترخیص قرار داشتند.

وی ادامه داد: با رایزنی‌هایی‌که با کشور عراق صورت گرفت خوشبختانه مرزهای شوشمی و شیخ‌صله بازگشایی شدند و خوشبختانه هم اکنون کار ترخیص ۳۰ درصد فرآیند صادرات کالاها از طریق این دو مرز انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون از مرز شیخ‌صله روزانه تا ۲۸۰ کامیون کالا ترخیص می‌شود و قصد داریم با هماهنگی با طرف عراقی علاوه بر افزایش ساعات کار روزانه، مرز را در روزهای تعطیل هم باز نگه داریم.

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم با هماهنگی با طرف عراقی بتوانیم مرز خسروی را هم بازگشایی کنیم و این موضوع را در شورای توسعه شرق و غرب کشور با وزیر کشور مطرح کرده‌ایم.

مرز شیخ صله در ثلاث باباجانی واقع شده و تا مرکز استان کرمانشاه ۱۳۶ کیلومتر فاصله دارد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن ۶ مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.

سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه صادر می شود.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا است