در این نشست که با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد نسبت به آسیب شناسی جرائم خشن با اولویت بزه سرقت و اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه اقدام گردید. دکتر توسلی زاده؛ امنیت را یکی از مهم ترین مولفه […]

در این نشست که با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، معاون محترم سیاسی امنیتی استانداری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه و سایر مسئولان مربوطه برگزار شد نسبت به آسیب شناسی جرائم خشن با اولویت بزه سرقت و اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه اقدام گردید.
دکتر توسلی زاده؛ امنیت را یکی از مهم ترین مولفه های زندگی بشری دانست و خاطرنشان کرد برای مقابله و مهار عوامل برهم زننده امنیت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه اجتناب ناپذیر است اما پیشگیری از وقوع جرم زمانی محقق خواهد شد که تمامی دستگاه های متولی در این امر دخیل باشند .
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه؛ با تبیین علل و عوامل بروز جرائم و نقش عوامل اقتصادی در این خصوص بر لزوم اتخاذ سیاست های پیشگیرانه با بکارگیری تمامی ظرفیت ها و امکانات دستگاه های وظیفه مند در مبارزه با این جرائم تاکید کرد و از برخورد قاطع ، سریع و بدون اغماض دستگاه قضائی در مقابل برهم زنندگان امنیت در استان خبر داد و به شهروندان اطمینان داد که استان کرمانشاه مکان مناسبی برای عرض اندام مخلان امنیت نخواهد بود.
گفتنی است؛ ارتقاء مداخلات انتظامی نظیر تقویت گشت های انتظامی، اجرای طرح های پاکسازی نقاط جرم خیز، حضور به هنگام و مقتدرانه پلیس در صحنه جرم ، شکستن قدرت پوشالی مجرمان حرفه ای و خطرناک، عملیاتی کردن برنامه های پیشگیرانه نظیر پایش های تصویری و آگاهی سازی شهروندان و در نهایت پیشگیری های کیفری از جمله اختصاص شعب ویژه به منظور رسیدگی قاطع و سریع از مصوبات این جلسه بود.