اسلام آباد غرب؛ شهری با پیشینه ای کهن و مردمانی سختکوش همواره در طول تاریخ وفاداری خود را به میهن اثبات نموده است. نمونه بارز این امر را می توان در ایستادگی مردم این خطه در برابر حملات موشکی و بمباران های هوایی نیروهای عراقی در طول هشت سال جنگ تحمیلی و تقدیم بیش از […]

اسلام آباد غرب؛ شهری با پیشینه ای کهن و مردمانی سختکوش همواره در طول تاریخ وفاداری خود را به میهن اثبات نموده است. نمونه بارز این امر را می توان در ایستادگی مردم این خطه در برابر حملات موشکی و بمباران های هوایی نیروهای عراقی در طول هشت سال جنگ تحمیلی و تقدیم بیش از ۱۲۰۰ شهید مشاهده نمود.
پایتخت جنگل های بلوط به دلیل برخورداری از اهمیت جغرافیایی و سوق الجیشی در طی دوران جنگ محل استقرار و ارسال نیروهای نظامی و مهمات به جبهه بود و به همین دلیل به عنوان سر آغاز یکی از مهمترین عملیات های نظامی(عملیات مرصاد) شناخته و معرفی می شود.
مردم اسلام آباد علی رغم گذشت سه دهه از پایان جنگ همچنان با مشکلات عدیده اجتماعی، اقتصادی دست به گریبان بوده و برای دستیابی به زندگی مطلوب راهی طولانی در پیش دارند!
جوانان سرشار از استعداد و با انگیزه اسلام آبادی با وجود تمامی مشکلات پیش روی مترصد بهانه ای برای دیده شدن و اثبات توانایی هایشان هستند.
اینکه چگونه می توان این مردم مظلوم را به حقوقشان رسانید و بستر رشد را برایشان فراهم نمود به عواملی چندی بستگی دارد. برگزاری رویدادهای بزرگ فرهنگی بمنظور ایجاد تبادلات فرهنگی با هدف دستیابی به توسعه پایدار را می توان به عنوان بهترین بهانه در این راه تلقی نمود.
در این راستا برگزاری دوازده دوره # جشنواره ملی تئاتر مرصاد را می توان بهترین بهانه برای هرچه بهتر دیده شدن استعدادها و ظرفیت های جوانان اسلام آبادی در سطح ملی فرض نمود که با تبدیل این جشنواره به یک برند ملی فرامنطقه ای امکان پذیر خواهد بود.