دلیل اصلی این که چرا مردم به ورزشگاه می روند این است که برای سوزاندن چربی و ساختن عضلات ورزش می کنند . اما آیا می دانید که ورزش منظم نه تنها به نفع قلب و ماهیچه است بلکه پوست شما را زیباتر و بهتر می کند ؟ مطالعات نشان می دهد که فعالیت بدنی […]

دلیل اصلی این که چرا مردم به ورزشگاه می روند این است که برای سوزاندن چربی و ساختن عضلات ورزش می کنند .

اما آیا می دانید که ورزش منظم نه تنها به نفع قلب و ماهیچه است بلکه پوست شما را زیباتر و بهتر می کند ؟ مطالعات نشان می دهد که فعالیت بدنی منظم مانند ورزش کردن می تواند رنگ پوست را شفاف تر کند . به گفته کارشناسان ، ورزش می تواند از گسترش آکنه وعلائم اولیه پیری مانند تضعیف شدن و چین و چروکهای پوست جلوگیری کند .
این بدان معناست که
پوستی سالم و زیبا خواهید داشت . توجه داشته باشید که ورزش منظم برای بهبود سلامت پوست مفید است . پوست شما نیاز به مقدار معینی اکسیژن و مواد مغذی ضروری برای سالم ماندن و شفافیت دارد . با انجام حرکات ورزشی بدن شما عرق ترشح می کند که این عرق کردن بر زیبایی پوست شما اثری دو چندان می گذارد .حرف ورزش که پیش می آید، اولین نکته ای که به ذهن بیشتر افراد خطور می کند این است که با ورزش چه قدر می توان وزن کم کرد و یا چه قدر عضله ساخت. این در حالی است که کمتر بر تأثیر مثبت ورزش بر سلامت پوست توجه و دقت می کنیم. پس از ورزش کردن اگرچه احساس خستگی می کنید و تمام بدنتان خیس عرق است اما پوستتان با طراوت و شاداب می شود. ورزش تأثیر مثبتی بر سلامت پوست و کیفیت آن می گذارد. از آن جا که ورزش کردن منافع زیادی دارد باید به طور جدی آن را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید.
ورزش برای کاهش جوش های پوستی و آکنه و مبارزه با علایم پیری مفید است و کارشناسان بهداشتی معتقدند که ورزش کردن منظم نقش زیادی در سلامت پوست دارد.
با افزایش سن، چین و چروک پوست و خطوطی که هنگام عصبانیت و تغییر چهره ایجاد می شود، افزایش می یابد اما آنچه مسلم است می توان با انجام ورزش از شکل گیری دوباره و افزایش این خطوط پیشگیری کرد.
ورزش کردن با تعدیل تولید هورمون های وابسته به تستوسترون، به شفافیت پوست منجر می شود و همچنین وقتی شما ورزش می کنید، میزان استرس شما کاهش پیدا می کند ، بنابراین غده آدرنال میزان کمتری از انواع هورمون های مردانه که دلیل اصلی تشکیل آکنه هستند، ترشح می کند.
جریان خون و اکسیژن مواد مغذی را به سلول های پوست انتقال می دهد که در سلامت پوست بسیار موثر است.
این ورزش ها که به فشیال اکسرسایز معروف هستند.با اکسیژن رسانی و تغذیه بهتر و بیشتر سلول های زیر پوست و تحریک عروق خونی نواحی مختلف صورت ،باعث تخریب سلول های آسیب دیده و ترمیم سلول های در معرض آسیب می شوند و روند سلول سازی را بهبود می بخشند ؛در نتیجه پوست حالتی تمیز تر و شفاف تر پیدا می کند.این نرمش ها پوست را قادر می سازند تا هنگام استفاده از مرطوب کننده ،آن را بهتر و بیشتر جذب کند و چروک ها با روند بسیار کند تری ظاهر شوند ؛یعنی به نوعی پیری پوست را به تعویق می اندازند.مهم ترین ویژگی آن ها هم این است که هر لحظه قابل اجرا و کاملا رایگان است.
ورزش منظم می تواند از بعضی مشکلات کم مویی جلوگیری کند، زیرا که سلامت کلی بعلاوه گردش خون را بالا می برد. وضعیت موی شما اغلب بازتابی از سلامت کلی بدن شماست. ورزش، خوب خوردن، خواب کافی داشتن، نوشیدن آب به مقدار کافی و کاهش استرس برای ترویج سلامت پوست و موی سر توصیه می شود.
یکی از علائم یائسگی کم مویی روی سر است که با ورزش می توان آن را کاهش داد. حداقل ۳۰ دقیقه ورزش روزانه برای چنین اثری نیاز است. گذشته از این، این نوع ورزش روزانه می تواند به خانم ها در کنترل وزن، خواب بهتر، تقویت استحکام استخوان ها و خلق و خوی بهتر کمک کند.
یکی از دلایل مهم ارتباط مستقیم ورزش و رشد مو گردش خون مناسبی است که با ورزش کردن نیز بدست خواهد آمد.یکی از مهمترین فاکتور های سلامت فولیکول مو که به سبب آن مو طراوت و پر پشتی خود را با آن به همراه دارد گردش خون مناسب در پوست سر است. همانطور که می دانید فولیکول مو برای سالم ماندن و انجام صحیح وظایف خود نیازمند خون رسانی مناسب می باشد.گردش خون مناسب باعث تحریک بیشتر و بهتر فولیکول مو شده و با این کار رشد مو افزایش خواهد یافت.
در آخر نکته مهمی که می بایست گفته شود تغذیه مناسب در کنار ورزش می باشد.مصرف مواد مغذی و ویتامین ها تاثیر بسیار زیادی بر رشد و سلامت مو و بدن دارد.چنانچه مقوله ورزش و تغذیه به درستی رعایت نشود ، فرد علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی مانند چاقی که سبب بروز انواع بیماری ها مانند سرطان یا بیماری های قلبی عروقی می شود ، موی فرد را تحت تاثیر قرار داده و سبب ربزش آن می شود
یادداشتی از: دکتر رامک ممتاز- پوست و زیبایی