پس از نزدیک به ۳سال وقفه در فعالیت های فرهنگی به واسطه ی کرونا جشنواره منطقه ای تئاتر فجر در کرمانشاه برگزاری می شود.

پس از نزدیک به ۳سال وقفه در فعالیت های فرهنگی به واسطه ی کرونا جشنواره منطقه ای تئاتر فجر در کرمانشاه برگزاری می شود.
به گزارش چویرنیوز علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار داشت: جشنواره منطقه ای تئاتر فجر به عنوان حلقه واسطه بین جشنواره استانی و جشنواره فجر پس از حدود ۸سال وقفه با حضور ۹استان از روز چهارشنبه هفتم دیماه در کرمانشاه آغاز به کار خواهد کرد.
صفدری افزود: با انتخاب داوران اعزامی از جشنواره ملی فجر منتخبین جشنواره های استانی از ۹استان طبق جدول زمانبندی شده به اجرا خواهند پرداخت.

وی حضور هنرمندانی از استان های مختلف را جشنواره اقوام توصیف کرد و افزود: با استفاده از ظرفیت این هنرمندان طی چهار روز اجرا شور و نشاط را به جامعه تزریق خواهیم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در پایان این جشنواره چهار تا شش اجرای برگزیده از سوی هیات داوران به جشنواره ملی تئاتر فجر راه می‌یابند.
جمال برفی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این نشست از جشنواره منطقه ای تئاتر به عنوان فرصتی طلایی برای دیده شدن هنرمندان تئاتر یاد کرد و افزود: در این جشنواره هنرمندان سفارش کار از استان های دیگر دریافت می کنند.

وی افزود: تفاهم نامه های بسیاری میان اهالی هنر در همین جشنواره ها بسته می شود و این جشنواره فرصت بی نظیری برای دیده شدن ظرفیت های تئاتر استان است.

برفی با اشاره به رکود تئاتر در دوران کرونا گفت: بعد از دوران کرونا باید برای احیای هنر تئاتر تلاش کنیم و برگزاری این جشنواره گامی درهمین راستا است.
وی افزود: بسیاری از آثار در حوزه دفاع مقدس و توجه به ادبیات اصیل و کهن ایران است. در کنار این جشنواره نمایشگاهی را برای معرفی مفاخر و جاذبه های دیدنی و گردشگری استان ترتیب داده ایم. همچنین نمایشگاه عکسی از بزرگان و پیشکسوتان عرصه تئاتر و هنرهای نمایشی کرمانشاه در مجتمع شهید آوینی برگزار خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که در این جشنواره ۲۵۰هنرمند تئاتر در قالب ۱۷ گروه نمایشی از ۹ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان و کردستان از ۷ الی ۱۰ دیماه در مجموعه انتظار و شهید آوینی به اجرا خواهند پرداخت.

تماشای اجراهای جشنواره منطقه ای تئاتر فجر مطابق جدول فوق برای عموم شهروندان رایگان می باشد.

  • منبع خبر : چویرنیوز