سیاهی شب، شهر را در تاریکی مطلق فرو برده بود که در خانه ای واقع در یکی از محلات شهر مادری با دو دختر و نوه اش به میزبانی از خواهرزاده ای که روزگاری داماد خانواده بود مشغول بودند. در گذر پُر شتاب لحظه ها میزبان دل نگران آسایش و راحتی میهمان خود و میهمان […]


سیاهی شب، شهر را در تاریکی مطلق فرو برده بود که در خانه ای واقع در یکی از محلات شهر مادری با دو دختر و نوه اش به میزبانی از خواهرزاده ای که روزگاری داماد خانواده بود مشغول بودند. در گذر پُر شتاب لحظه ها میزبان دل نگران آسایش و راحتی میهمان خود و میهمان در اندیشه انتقام ثانیه ها را می شمردند!
مهربانی میزبان و اصرار او بر فراهم نمودن اسباب آرامش مرد جوان حاصلی جز شعله ور تر شدن آتش انتقام در دل جوان کینه جو در پی نداشت. کینه و نفرتی که ریشه در گذشته داشت و آمده بود تا در سیاهی شب تکلیف را روشن نماید. ساعاتی که از شب گذشت، شهر به خواب رفت و میزبان هم، میهمان اما بیدار از آتش انتقام دست به کار شد تا رد خون را بر تاریکی شب نقش زند!
***
۳ بامداد روز پنج شنبه هفتم بهمن ماه بود که به صدا درآمدن زنگ تلفن بازپرس ویژه قتل حکایت از جنایتی هولناک داشت.
پس از تماس همسایه ها با پلیس مبنی بر وقوع جنایتی خانوادگی در شهرک پردیس بلافاصله بازپرس ویژه قتل همراه با پلیس در صحنه وقوع جرم حاضر و به بررسی ماجرا پرداختند. پس از بررسی های فنی و مشخص شدن عامل جنایت قاضی محمدی دستور بازداشت متهم فراری را صادر نمود که با پیگیری های فنی پلیس در کوتاه ترین زمان و پیش از آنکه متهم فرصت خروج از شهر را پیدا کند در یکی از محلات حاشیه ای شناسایی و بازداشت گردید.
پس از دستگیری متهم و به دستور بازپرس ویژه قتل متهم در معیت پلیس در محل وقوع جرم حاضر گردید و به بازسازی صحنه قتل پرداخت.
در حاشیه بازسازی صحنه جنایت قاضی امیر حیدر محمدی بازپرس ویژه قتل در تشریح ماجرا به خبرنگاران گفت: متهم جوانی ۳۳ ساله دارای سابقه مصرف مواد مخدر ۳ بامداد هفتم بهمن ماه با نقشه قبلی پس از تهیه اسلحه کمری و آبمیوه آغشته به قرص خواب آور به منزل مادر زن سابق خود( خاله اش) مراجعه و با جلب اعتماد میزبان و پس از به خواب رفتن میزبان با شلیک گلوله مادر زن، خواهر زن و همسر سابق خود را در حضور فرزند خردسالش به قتل رسانیده و متواری می شود که با تحقیقات پلیسی در منزل یکی از بستگان خود بازداشت و به انجام هر سه فقره قتل اعتراف می نماید.
متهم در مواجهه با پلیس انگیزه خود را از انجام این قتل ها اختلافات ریشه دار خانوادگی و حس انتقامی که در او بوجود آمده بود عنوان می نماید.
قاضی محمدی در پاسخ به این پرسش که برای جلوگیری از وقوع این نوع جنایت ها چه راهکاری می بایستی مدنظر قرار بگیرد اظهار نمود: اولین و مهمترین موضوع بحث آموزش است که می بایستی از مدرسه و دانشگاه شروع شود. وی با تاکید بر اهمیت مقوله پیشگیری آموزش را لازمه و پیش مقدمه پیشگیری عنوان نمود و افزود: بحث آموزش را نباید صرفا یک تشریفات ببینیم بلکه می بایستی از همه ظرفیت های ممکن جامعه از جمله خانه های بهداشت، مدارس و دانشگاه ها، رسانه ها و… جهت آموزش نحوه برخورد با مشکلات و حل آنها استفاده نماییم.
بازپرس ویژه قتل در پاسخ به این سوال که چرا اسلحه به آسانی در دسترس می باشد اظهار نمود: هرچند همکاران ما در نیروی انتظامی بصورت مستمر در حال کشف و ضبط اسلحه می باشند اما متاسفانه دسترسی به انواع سلاح گرم راحت است که امید می رود با انجام طرح های میدانی و ضربتی دستگاه قضایی و پلیس روند رو به کاهشی را در این زمینه شاهد باشیم.
لازم به ذکر است که تعامل مثبت روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه با رسانه ها منجر به اطلاع رسانی به هنگام و موثر رسانه ها که نقش موثری در آگاهی جامعه و نیز هشدار به مجرمین دارد گردیده است.
گزارش و گفتگو از: م . بستار