رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امروزه فعالان بخش کشاورزی و بخش خصوصی و مجموعه دستگاه‌های وابسته، ارتباط و تعامل خوبی با هم دارند و میان بخش تولیدکننده و بخش دولتی فاصله‌ای وجود ندارد. به گزارش روستانیوز، خالد جعفری در جمع تشکل‌های کشاورزی کردستانی که با حضور استاندار کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان جهاد […]

رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امروزه فعالان بخش کشاورزی و بخش خصوصی و مجموعه دستگاه‌های وابسته، ارتباط و تعامل خوبی با هم دارند و میان بخش تولیدکننده و بخش دولتی فاصله‌ای وجود ندارد.

به گزارش روستانیوز، خالد جعفری در جمع تشکل‌های کشاورزی کردستانی که با حضور استاندار کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی به‌صورت شبانه‌روز پیگیر مطالبات بهره‌برداران این بخش بوده و خوشبختانه، استاندار کردستان نیز به‌عنوان یک حامی ویژه ما را در راستای تحقق این مطالبات همراهی کرده، به‌طوری‌که در سال جاری بهای گندم کشاورزان به‌موقع و به‌صورت کامل پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: امروزه باید قدر این هماهنگی‌ها و حمایت‌ها را بدانیم و تلاش می‌شود، در راستای رفع دغدغه کشاورزان صیفی‌کار خرید تضمینی گوجه‌فرنگی نیز انجام شود. این حمایت در حوزه‌های، مرغ و گوشت قرمز نیز حتی با شدیدترین شرایط موجود، با قیمت‌های مصوب انجام شده‌است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآورشد: رکورد جوجه‌ریزی چهارمیلیون و ۴۰۰ قطعه در ماه با تلاش مرغداران و همکاران ما شکسته شد. امروز بهره‌برداران بخش کشاورزی استان کردستان در هر حوزه که فعالیت می‌کنند در سطح ملی مطرح هستند، لذا با تلاش و همت‌های این افراد است که توانستیم این موفقیت‌ها را به‌دست بیاوریم.
وی با اشاره به مشکلات موجود در صدور مجوزها گفت: امیدواریم در بحث صدور مجوز هم آسان‌کاری لازم توسط تمامی ادارات دولتی انجام بگیرد، تا سرمایه‌گذاران با پشتوانه قانونی در این راستا برای افزایش تولید و اشتغال گام بردارند
جعفری با اعلام خبر مسرت‌بخش تأمین کود برای کشاورزان افزود: خوشبختانه با دستورات ویژه رئیس‌جمهور و پیگیری‌های استاندار کردستان قیمت کود همچنان با قیمت‌های گذشته عرضه می‌شود.
وی اظهارداشت: با تدابیر و تلاش‌های صورت گرفته در شش‌ماهه اول به نسبت شش‌ماهه گذشته ۳۲ درصد کود بیش‌تری وارد استان کردستان شد و تلاش داریم که مشکلات این حوزه را نیز در اسرع وقت به اتمام برسد و دیگر دغدغه‌ای برای کشاورزان کردستانی وجود نداشته باشد.