به مناسبت ۱۲ آذر روزجهانی معلولین و گرامیداشت این روز نشست هم اندیشی سازمان بهزیستی با مدیران دستگاه های اجرایی برگزار گردید. این نشست که روز چهارشنبه سوم آذر در سالن جلسات سازمان بهزیستی استان کرمانشاه و با حضور مدیرکل بهزیستی و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد به تبیین و تشریح برنامه های سازمان […]

به مناسبت ۱۲ آذر روزجهانی معلولین و گرامیداشت این روز نشست هم اندیشی سازمان بهزیستی با مدیران دستگاه های اجرایی برگزار گردید.
این نشست که روز چهارشنبه سوم آذر در سالن جلسات سازمان بهزیستی استان کرمانشاه و با حضور مدیرکل بهزیستی و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد به تبیین و تشریح برنامه های سازمان بهزیستی به مناسبت روز جهانی معلولین اختصاص داشت.
به گزارش خبرنگار چویرنیوز دکتر فرحناز محمدی مدیرکل سازمان بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به جمعیت ۴۴هزار نفری معلولین تحت پوشش سازمان گفت: این افراد با معلولیت های متعددی مانند جسمی- حرکتی، بینایی، شنوایی، اعصاب و روان و… هر کدام به نوعی از بهزیستی خدمات دریافت می نمایند. تعدادی در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند و در مراکز روزانه برای پر نمودن اوقات فراغت این عزیزان خدمات آموزشی، هنری و مداخلات روانی، اجتماعی ارائه می شود.
محمدی با اشاره به اصول ۲۰ و ۲۹ قانون اساسی و قانون حمایت از حقوق معلولین که در اسفند ماه ۱۳۹۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ پس از تایید شورای نگهبان به تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ گردید گفت: معلولین را باید در کنار سایر آحاد جامعه ببینیم و بر اساس بندهای قانون فوق می بایستی مباحثی چون آموزش، مناسب سازی، اشتغال، مسکن و دیگر نیازهای معلولین دیده شده و مورد رسیدگی قرار بگیرد.اما متاسفانه پیگیری و انجام این مطالبات به حق معلولین در بین دستگاه های اجرایی دیده نمی شود بویژه در بحث مناسب سازی که شاید در برحه ای از زمان برای هر یک از ما یا نزدیکانمان پیش آمده باشد که به ویلچر یا عصا نیاز پیدا کنیم و ببینیم که عبور و مرور از خیابان ها ی شهر چقدر دشوار است، شاید این موضوع باعث شود شرایط معلولین را در جامعه بیشتر درک کنیم.
وی ادامه داد اینها تنها یکی از موضوعاتی است که معلولین انتظار دارند برایشان فراهم باشد اما متاسفانه نیست!
مدیرکل بهزیستی استان همچنین افزود: بحث همسطح سازی پیاده راه ها، مناسب سازی و ایجاد خط مخصوص عبور نابینایان که در خیلی از خیابان ها دیده نمی شود خواسته به حق معلولین است و نیازمند اعتبارات ویژه ای است که شهرداری موظف به انجام آن است اما نادیده گرفته می شود.
فرحناز محمدی افزود: بهرحال با توجه به اینکه در آستانه این مناسبت هستیم بهزیستی به رسم هرسال برنامه هایی تدارک دیده شده؛ از اهداء وسایل کمک توانبخشی گرفته تا حضور در مراکز روزانه و شبانه روزی و دیدار با این عزیزان، تجلیل و تقدیر از نیروهایی که در مراکز غیر دولتی خدمت ارائه می دهند.
در ادامه نمایندگان دستگاه های اجرایی حاضر در جلسه به تشریح برنامه های در دست اجرا و اقدامات صورت گرفته دستگاه مربوطه خود پرداختند.
گفتنی است علی رغم مکاتبه و دعوت رسمی صورت گرفته، نمایندگان شورای شهر، شهرداری و استانداری در این نشست حضور نداشتند.