پیمان ترکمانه در تشریح برنامه های امداد در ماه مبارک رمضان از اجرای طرح پویش "به عشق علی (ع)" خبر داد و افزود: تهیه حداقل ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع آن درب منزل محرومان در قالب این طرح در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به خدمات ۹۶۲ میلیارد تومانی کمیته امداد به مددجویان استان در سال گذشته، گفت: حدود ۲۵ درصد این خدمات از محل کمک های مردمی تامین شده است.
به گزارش چویرنیوز پیمان ترکمانه در تشریح برنامه های امداد در ماه مبارک رمضان از اجرای طرح پویش “به عشق علی (ع)” خبر داد و افزود: تهیه حداقل ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم و توزیع آن درب منزل محرومان در قالب این طرح در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: همچنین تهیه و توزیع ۲۵ هزار بسته غذایی با همکاری دستگاه های مختلف هم در قالب این طرح پیگیری خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در ادامه به تشریح برنامه های امداد در سال جاری پرداخت و از هدفگذاری برای ایجاد ۱۵ هزار شغل برای مددجویان در این سال خبر داد.
وی افزود: سال گذشته ایجاد ۱۰ هزار شغل هدفگذاری شد که هشت هزار مورد آن محقق شد و امسال تقریبا دو برابر این تعداد هدفگذاری شده است. البته هنوز منابع اشتغال سال گذشته کامل جذب نشده و برای جذب آن تا دو سه ماه آینده فرصت باقی است.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: امسال ایجاد اشتغال برای پنج دهک پایین جامعه هم به کمیته امداد محول شده و در همین راستا ایجاد ۱۵ هزار شغل هدفگذاری شده که بخشی خانواده های تحت حمایت و بخش دیگر خانواده های پنج دهک پایین جامعه که تحت حمایت نیستند را شامل می‌شود.
وی اعتبار لحاظ شده برای ایجاد این تعداد شغل را هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: برای هر شغل بطور متوسط ۷۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و سقف این تسهیلات هم ۱۰۰ میلیون تومان است.
ترکمانه گفت: علاوه بر این، ایجاد ۴۲۰۰ شغل از طریق “کاریابی” در واحدهای تولیدی و صنعتی برای مددجویان امداد هم در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه مشوق هایی برای این کار در نظر گرفته شده، گفت: برای کارفرمایان ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ازای بکارگیری هر مددجو و یا پرداخت دو سال حق بیمه آنها در نظرگرفته شده است‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمانشاه در ادامه در تشریح اقدامات سال گذشته این نهاد در استان، از حمایت کمیته امداد از ۸۵ هزار خانوار مددجوی استان خبر داد و افزود: ۱۷۲ هزار نفر در قالب این تعداد خانواده تحت حمایت های امداد هستند که ماهانه مستمری دریافت می کنند.
وی از پرداخت ۵۱۶ میلیارد تومان مستمری به مددجویان امداد استان در سال گذشته خبر داد.
ترکمانه گفت: در حال حاضر هر خانوار یک نفره ماهانه ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می کند که این بجز یارانه و سایر خدمات و کمک های دیگر امداد است.
وی خاطرنشان کرد: در کنار دریافت مستمری، خانوارها کمک هایی را در حوزه درمان، تحصیل، آموزش، تامین و یا خرید مسکن و… دریافت می کنند.
این مسئول اظهار کرد: در مجموع سال گذشته ۹۶۲ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد استان خدمات ارائه شده که از این میزان ۵۴۹ میلیارد تومان آن بصورت بلاعوض و ۴۱۳ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات بوده است.
ترکمانه با بیان اینکه بخشی از کمک های امداد از طریق مردم و خیران تامین می شود، گفت: در مجموع حدود ۲۵٫۶ درصد خدمات امداد از طریق کمک های مردمی است و در تلاش هستیم بتوانیم این درصد را افزایش دهیم.
عکس از: محمد حقیقی راد

  • منبع خبر : چویرنیوز