جناب آقای اوحدی ریاست محترم بنیاد شهید، جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سلام و عرض ادب احتراما به استحضار هر دو بزرگوار می رساند اینجانب جلال مهدوی نیا جانباز ۷۰درصد بهتر است که واکسن کرونا نزنم! در نگاه اول شاید این سخن کمی عجیب وحتی جاهلانه بنظر آید اما […]

جناب آقای اوحدی ریاست محترم بنیاد شهید، جناب آقای نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
با سلام و عرض ادب
احتراما به استحضار هر دو بزرگوار می رساند اینجانب جلال مهدوی نیا جانباز ۷۰درصد بهتر است که واکسن کرونا نزنم!
در نگاه اول شاید این سخن کمی عجیب وحتی جاهلانه بنظر آید اما انسان آگاه و عاقل همیشه بدنبال چرایی اتفاقاتی است که در اطرافش روی می دهد و به نوعی دلیل رویدادهای محیط زندگی برایش مهم است همانگونه که دانشنمدان همیشه علل اتفاقات را جستجو می کنند تا از آن جا به راهکارهای لازم برای برخورد با آن اتفاق دست یابند.
اتفاق می تواند خوشایند باشد که دانشمندان بر تکرارش بر ای خوشبختی جامعه همت می گمارند و اگر ناخوشایند باشد از تکرار و گسترش آن ممانعت بعمل می آورند.
واما پاسخ شما دوبزرگوار شاید چند پاسخ متفاوت باشد:
۱-صلاح مملکت خویش را خسروان دانند جانباز عزیز ما وظیفه خود دانسته ایم که نسبت به حفظ سلامتی شما جانباز عزیز که در دفاع از دین میهن ملت و نظام آسیب دیده و سلامتی خود را از دست داده اید اقدام نماییم و این فرصت را در اختیار شما قرار دادیم تا در مقابل ویروس کرونا ایمن و مصون گردید حال که خود نمی خواهید بخودتان مربوط است.
۲-شاید از اهمیت موضوع آگاه نیستید و چنین در خواستی از ما می نمایید
۳-پاسخ آخر شمابه خواسته اینجانب :
از آنجا که شما انسانهای معقول و فرهیخته ای هستید و به همین خاطر در چنین جایگاهی از تصمیم گیری قرار گرفته اید این تقاضای من که غیر عقلایی است را بررسی کرده و علت آنرا جویا می شوید تا اگر علت این تقاضا عقلایی بود به رفع مشکل اقدام نمایید

من قبل ازهرگونه پاسخ توجه شما عزیزان را به اولویت کادر درمان در گرفتن واکسن جلب می نمایم
فکر نکنید من با این اقدام مخالفم بلکه برعکس بیشتر از هرکس دیگری موافق این اقدام ارزنده و عقلایی وزارت بهداشت هستم و پایه استدلال من نیز همین اقدام ارزنده و درست است:
از آنجا که کادر درمان خدمتگزاران مردم بوده و در صف مقدم خدمتگزاری به بیماران قرار دارند عقلایی است که از سلامتشان بموقع حفاظت شود تا بتوانند بدرستی انجام وظیفه نموده و بیماران را تیمار و نگهداری نمایند.
حال چرا من به کادر درمان و بویژه پرستاران استناد می کنم‌؟!
از این روی که هر جانباز در حکم یک بیمارمعلول وناتوان است که مدام به یک یا چند پرستار بویژه پرستارانی که بتوانند کارهای خصوصی او را نیز انجام دهند نیاز دارد مخصوصا اگر زمانی دچار حادثه ای شود که رفتن دستشویی نیز برای او غیرممکن گردد
این اشخاص کسانی نیستند جز همسر و فرزندان وحتی فرزند خوانده یا فرزندی که تحت قیمومیت او بوده و شبانه روز با او زندگی می کنند.
این ها افرادی هستند که با جان و دل گاه مدا م و گاه بطور متناوب به جانباز خدمت می کنند و گذر زمان را برای او تسهیل می نمایند تا برای مدتی هرچند کوتاه درد جانکاه خود را فراموشش کنند.
برادران عزیز تصور کنید که همسر و فرزندانی که در خدمت جانبازان بویژه “جانبازان ۷۰درصد” هستند دچار بیماری کرونا شوند چه اتفاقی روی می دهد؟ چه بحران خطرناکی در منزل جانباز ایجاد می شود؟
آنچنان ویرانگر است و آنچنا ن صدماتی بر زندگی جانباز وارد می کند که قطعا عواقبش خطرناکتر از سیل و زلزله خواهد بود
آیا اگر جانباز به تنهایی در مقابل این ویروس واکسینه شود به نظر شما کفایت می کند؟
اگر پرستاران او که عمده رفت وآمد به بیرون از منزل برای تامین مایحتاج خود وجانباز را بعهده دارند بیمار شدند ونه تنها توانایی پرستاری از جانباز از آنها سلب می شود بلکه خود نیاز به پرستار نیاز پیدا کنند تکلیف چیست؟

چه کسی پرستاری جانباز را بعهده می گیرد؟این همان بحرانی است که‌ در بالا اشاره کردم البته بیشتر از این وارد جزئیات نمی شوم
پس علاوه بر واکسیناسیون جانباز واکسیناسیون اعضای خانواده جانباز نیز باید در اولویت قرار بگیرد و همه با هم باید واکسینه شوند
واگر غیر از این باشد بهترآن است که جانباز ۷۰درصد خود به تنهایی نیز واکسن نزند
امید است شما عزیزان خدمتگزار این پیام مهم وحیاتی را دریافته باشید که:
واکسیناسیون اعضای خانواده جانباز بویژه “جانبازان ۷۰درصد” امری فوق ضروری است

جلال مهدوی نیا
جانباز ۷۰درصد عملیات بیت المقدس