« اعتقاد داشت بخشش بزرگترین کاری است که یک انسان در طول دوران زندگی اش می تواند انجام بدهد. اصرارش به بخشیدن علاوه بر زندگی پس از مرگ نیز با او همراه بود بنحوی که وصیت کرده بود تا پس از مرگ اعضای بدنش را به افراد نیازمند ببخشند! اینگونه بود که “بخشش” را معنایی […]

« اعتقاد داشت بخشش بزرگترین کاری است که یک انسان در طول دوران زندگی اش می تواند انجام بدهد. اصرارش به بخشیدن علاوه بر زندگی پس از مرگ نیز با او همراه بود بنحوی که وصیت کرده بود تا پس از مرگ اعضای بدنش را به افراد نیازمند ببخشند!
اینگونه بود که “بخشش” را معنایی تازه بخشید تا جامعه به این باور برسد که ” از بخشش زندگی بوجود آید ” »
ژانت محمدی بانوی ۵۰ ساله کرمانشاهی بنابر وصیتش و پس از مرگ مغزی اعضای خود را به افراد نیازمند بخشید.
به گزارش سرویس اجتماعی چویرنیوز دکتر بهناز کریمی سرتیم واحد اهدای عضو و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگویی اختصاصی اعلام کرد: بلافاصله پس از اعلام مرگ مغزی ژانت محمدی بنابر وصیت مرحومه و اعلام رضایت خانواده وی کبد و کلیه های این بیمار مرگ مغزی به افراد نیازمند اهدا گردید.
دکتر کریمی اهدای اعضای بدن این بیمار مرگ مغزی را سومین اهدای عضو سال جاری در کرمانشاه عنوان نمود که ثبت شده است.
یکی از بستگان مرحومه ژانت محمدی طی گفتگویی با خبرنگار سلام کرمانشاه گفت: مرحومه در زمان حیات چندین بار گفته بود که اگر حادثه ای برای من پیش آمد اعضای بدنم را به افراد نیازمند ببخشید!
ایشان چند روز پیش و بر اثر سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد که خانواده بر اساس وصیت وی اقدام به اهدای عضو او نمودند و اکنون همگی از جمله مادر و دخترش از این اقدام احساس آرامش دارند.
گفتنی است کرمانشاه در زمینه اهدای عضو از رتبه مناسبی در کشور برخوردار نیست این درحالی است که با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های مناسب و نیروهای متخصص این امکان وجود دارد که کرمانشاه به عنوان قطب پیوند اعضای غرب کشور تعیین گردد.