پیش بینی می شود امسال حدود ۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت ذرت دانه ای برود.

دکتر خدادوست سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اعلام خبر فوق گفت: پیش بینی می شود امسال حدود ۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان کرمانشاه زیر کشت ذرت دانه ای برود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: در سال زراعی گذشته ۸۸۶۷ هکتار از اراضی این شهرستان با متوسط تولید ۹ هزار کیلو گرم در هکتار زیر کشت ذرت دانه ای قرار گرفت که از این سطح ۷ هزار و ۹۸۰ تن ذرت دانه ای برداشت شد و ذرت بذری در سطح ۳۷۴ هکتار با میانگین ۳ تن در هکتارکشت گردید که از این سطح مقدار ۱۱۲۲تن در مجموع ذرت بذری برداشت شد.

نامبرده با اعلام رقام ۷۰۳، ۷۰۴، BCو سیمون به عنوان ارقام مناسب کشت ذرت دانه ای در شهرستان کرمانشاه، مناسب ترین زمان کاشت محصول ذرت دانه ای در این شهرستان را از اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد ماه و زمان برداشت آن را نیز مهر ماه عنوان کرد و اظهار داشت: روش کاشت ذرت دانه ای در این شهرستان کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه های ردیفکار خواهد بود و برداشت آن نیز با استفاده از کمباین صورت خواهد گرفت.

خدادوست در پایان، ‎نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصول، ارائه مشاوره های کارشناسی جهت افزایش راندمان مصرف آب و افزایش کیفی محصول تولیدی ‏و تأمین و توزیع به موقع نهاده های کشاورزی را از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ‏ذرت کار برشمرد.