چند وقتی است که در فضای مجازی کاربران کرمانشاهی پیام مطالبه‌گری مبنی بر خواسته ها و نیازهای مربوط به شهر کرمانشاه را از شهردار جدید آقای نادر نوروزی خواهان شده اند بسیاری از این مطالبات در خصوص فضای تفریحی و گردشی و امکانات سرگرم کننده برای مردم شهر و حتی مهمانانی که وارد این شهر […]

چند وقتی است که در فضای مجازی کاربران کرمانشاهی پیام مطالبه‌گری مبنی بر خواسته ها و نیازهای مربوط به شهر کرمانشاه را از شهردار جدید آقای نادر نوروزی خواهان شده اند بسیاری از این مطالبات در خصوص فضای تفریحی و گردشی و امکانات سرگرم کننده برای مردم شهر و حتی مهمانانی که وارد این شهر می‌شوند به چشم می خورد. ایجاد محیط شاد در پارک ها و بوستان ها در کل سطح شهر و حتی دیگر شهرهای استان، همچنین تکمیل پارک جنگلی سراب قنبر جاده مجتمع گردشگری تفریحی در جنوب کرمانشاه، کف سازی و زیباسازی بازارهای سنتی استان که جزو جاذبه های توریستی و نبض شهر کرمانشاه می باشد، وجود شهربازی مدرن و اماکن تفریحی و گردشگری، کنترل ترافیک و تکمیل پروژه های نیمه تمام پارکینگ ها، الکترونیکی کردن کرایه اتوبوس و تاکسی و ساماندهی ایستگاه تاکسی در میدان آزادی ایجاد فضای سبز و دیگر خواسته ها از جمله تقاضا های مهمی بودند که مردم انتظار رسیدگی به آن را دارند.
کرمانشاه با وجود داشتن اماکن تاریخی و جاذبه های توریستی و همچنین پتانسیل های طبیعی و گردشگری جزء شهرهای مهم در حوزه گردشگری به حساب می آید اما متاسفانه امکانات تفریحی چند سالی است که در این استان بسیار کمرنگ شده است سوال همگانی این است که چرا در کرمانشاه شهربازی و مراکز تفریحی وجود ندارد.
یکی از نیازهای مبرم خانوارها داشتن امکانات رفاهی و مراکز تفریحی در سطح شهر می باشد که بتوانند به همراه فرزندانشان و حتی مهمانانی که از شهرهای دیگر وارد استان می شوند برای گذراندن اوقات شاد و سالم فضایی را داشته باشند. این شهر نیاز به یک جهش کامل برای پیشرفت دارد نه اینکه پروژه های نیمه کاره را افتتاح و آن را همانگونه بی‌سامان رها کنند. تفریح و گردش یکی از نیازهای ضروری جامعه است و اجتماعی که از امکانات تفریح مناسبی برخوردار نباشد با مشکلات و معضلاتی روبرو خواهد شد که شاید رفع این مشکلات به سهولت ممکن نباشد.
امروزه با توجه به وضعیت شهرسازی و معماری باید تمام امکانات تفریحی و رفاهی شهروندان کرمانشاهی فراهم باشد و شهرداری و مدیریت شهری باید به فکر اماکنی باشند که تمام اقشار در گروه های سنی نوجوان، جوانان و حتی میانسالان بتوانند از فضای تفریحی و فراغتی آن آن استفاده کنند اما متاسفانه در سال‌های گذشته پیگیری های لازم برای این مسئله صورت نگرفته است. شهر کرمانشاه نیاز به افزایش شادابی، نشاط و حضور اجتماعی دارد چرا که با ایجاد این مراکز رونق اقتصادی نیز صورت گرفته و معضل بیکاری جوانان تا حدودی ساماندهی می‌شود.
یادداشتی از: سپیده زارعی