مجمع عمومی سالانه هیات کوهنوردی استان کرمانشاه با حضور دبیر فدراسیون، سرپرست ورزش و جوانان استان، رئیس هیات کوهنوردی و اعضای مجمع برگزار شد.

مجمع عمومی سالانه هیات کوهنوردی استان کرمانشاه با حضور دبیر فدراسیون، سرپرست ورزش و جوانان استان، رئیس هیات کوهنوردی و اعضای مجمع برگزار شد.
به گزارش چویر نیوز؛ ثریا شهبازی رئیس هیات کوهنوردی استان کرمانشاه در جمع اعضای مجمع به تشریح برنامه های هیات در سال آینده پرداخت و اظهار داشت: در صورت مساعدت فدراسیون و تامین منابع مالی پنجمین جشنواره بین المللی بیستون را برگزار خواهیم کرد.
شهبازی سایر برنامه های هیات را در سال ۱۴۰۲ چنین برشمرد: برگزاری همایش تجلیل از فعالین عرصه های مختلف کوهنوردی، برگزاری اردوی آموزشی صعودهای بلند، گردهم آیی پیشکسوتان، اجرای طرح استعداد یابی، برگزاری مسابقات استانی سنگنوردی و اسکای رانینگ و اعزام تیم منتخب به مسابقات قهرمانی کشور، میزبانی آزمون های ورودی مربی گری کوه پیمایی و احداث سایت سنگ نوردی در شهرستان های فاقد سایت از جمله برنامه های هیات در سال جدید خواهد بود.
سرپرست ورزش و جوانان استان کرمانشاه هیات کوهنوردی را از هیات های فعال استان دانست و اظهار داشت: کرمانشاه از زیر ساخت ها و ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است که می تواند در توسعه ورزش کوهنوردی مورد استفاده قرار بگیرد.
حاتمی اظهار امیدواری کرد که در آینده ی نزدیک با کمک و همراهی فدراسیون کوهنوردی شاهد برگزاری جشنواره بین المللی بیستون باشیم.
در ادامه دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به رکودی که اغلب رشته های ورزشی در دوران کرونا متحمل شدند، افزود: بر عکس سایر رشته های ورزشی کوهنوردی در دوران کرونا به دلیل شرایط خاص آن مورد اقبال فراوان مردم قرار گرفت.

مقدم یادآور شد: همین امر باعث شده طی یکسال گذشته با استقبال خوب اقشار مختلف مردم از این رشته بر شمار باشگاه های کوهنوردی نیز افزوده شود به نحوی که طی ۲ سال اخیر از ۶۰۰ به بیش از ۹۰۰ باشگاه کوهنوردی رسیده ایم.

وی به ظرفیت‌های کرمانشاه در کوهنوردی اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور استعدادهای شاخص، همراهی مدیران و علاقه مندان پرشور و با تلاش جمعی می توان ورزشکاران مستعدی پرورش داد که آینده سازان رشته های مختلف در مجموعه فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی باشند.

دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور گفت: فدراسیون کوهنوردی از سال ۱۳۹۵ «طرح ۳۱ قله» را با عنوان «سیمرغ کوه‌های ایران» به اجرا درآورد که در این طرح کوهنوردان باید به بلندترین قله هر استان کشور صعود کنند به کوهنوردانی که موفق به انجام این کار شوند نشان «سیمرغ کوه‌های ایران» اهدا می شود.
دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی هدف فدراسیون از اجرای این طرح را معرفی بلندترین قله هر یک از استانهای کشور به عنوان یک جاذبه گردشگری ورزشی عنوان نمود که می تواند گامی در جهت توسعه صنعت گردشگری ورزشی شناخته شود.
در ادامه این مجمع هر یک از روسای هیات کوهنوردی شهرستان‌های مختلف به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند.

  • منبع خبر : چویرنیوز