رئیس هیأت ورزشهای همگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه هر باشگاهی به صورت میانگین ماهانه ۸ مییون تومان خسارت دیده است، گفت: حدود ۴ هزار مربی شاغل در باشگاههای ورزشی استان بیکار شده اند. نریمان رحمانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: باشگاههای ورزشهای انفرادی بازگشایی شدند، اما باشگاههایی که […]

رئیس هیأت ورزشهای همگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه هر باشگاهی به صورت میانگین ماهانه ۸ مییون تومان خسارت دیده است، گفت: حدود ۴ هزار مربی شاغل در باشگاههای ورزشی استان بیکار شده اند.

نریمان رحمانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: باشگاههای ورزشهای انفرادی بازگشایی شدند، اما باشگاههایی که رشته های برخوردی همچون فوتبال، والیبال و بسکتبال دارند هنوز بازگشایی نشده اند و برای بازگشایی سایر رشته ها نیاز به مصوبه ستاد مقابله با کرونا داریم و اینکه وضعیت استان کرمانشاه به کدام سمت میرود.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در باشگاه های بدنسازی استان، گفت: اگر در روزهای قبل از بیماری کرونا  در هر تایمی ۲۰ ورزشکار به ورزش مشغول بودند در این ایام به تعداد هشت نفر رسیده، البته فاصله گذاری اجتماعی رعایت و باشگاهها هم قبل از حضور علاقمندان کاملا ضدعفونی میشود.

رئیس هیأت ورزشهای همگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این ایام تعداد علاقمندان رشته‌هایی مثل آمادگی جسمانی، چربی سوزی به تعداد سه یا چهار نفر در هر تایم رسیده اند.

رحمانی در پاسخ به میزان خسارت باشگاههای خصوصی استان، تصریح کرد: ما در استان کرمانشاه قریب به ۷۰۰ باشگاه خصوصی داریم که هر کدام از این باشگاهها را به صورت میانگین ماهانه ۴ میلیون تومان کرایه سالن پرداخت میکنند که این مبلغ خسارت در باب کرایه است.

وی اضافه کرد:در خصوص وسایل ورزشی خریداری شده در باشگاه هم به صورت میانگین ماهانه ۴ میلیون تومان اقساط پرداخت میکنند به عبارتی در استان کرمانشاه هر باشگاهی به صورت میانگین ماهانه ۸ مییون تومان خسارت دیده است و باید در نظر داشت که باشگاهها در سه ماه اسفند ، فروردین و اردیبهشت ماه هیچکدام باز نبوده اند، اما در خرداد ماه تعدادی از باشگاهها بازگشایی شدند که این مبلغ خسارت تا حدودی کم شده است.

رحمانی ادامه داد: حدود ۴ هزار مربی شاغل در باشگاههای ورزشی داشتیم که آنها هم در این ایام شیوع بیماری کرونا کاملا بیکار شدهاند، البته حجم استقبال ورزشکاران از باشگاهها حدود ۸۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس هیأت همگانی استان کرمانشاه در پایان، خاطرنشان کرد: مردم باید در خصوص سلامت و خطر بیماری کرونا به میزانی از اطمینان برسند تا در باشگاهها حضور پیدا کنند در این بین وظیفه ما در حوزه ورزش فرهنگسازی از طریق دنیای مجازی و همچنین رعایت پروتکلهای بهداشتی است تا افراد هم به صورت تدریجی در باشگاهها حضور پیدا کنند.