هلیا کرمی یکی از نوجوانان با استعداد سرپل ذهابی در زمینه نویسندگی شناخته می شود. استعداد نویسندگی هلیا از همان کودکی توسط مادرش که از نویسندگان و شعرای سرپلی است کشف و با شرکت در کارگاه های نویسندگی پرورش می یابد. شروع موفقیت ها

سرویس فرهنگی چویر نیوز- هلیا کرمی یکی از نوجوانان با استعداد سرپل ذهابی در زمینه نویسندگی شناخته می شود. استعداد نویسندگی هلیا از همان کودکی توسط مادرش که از نویسندگان و شعرای سرپلی است کشف و با شرکت در کارگاه های نویسندگی پرورش می یابد.
شروع موفقیت های هلیا از سال اول ابتدایی اتفاق افتاد، جایی که یکی از آثار او در بخش نود ثانیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی برنده شد.
هلیا این موفقیت را عاملی می داند که باعث شد تا تصمیم بگیرد با جدیت بیشتری کار قصه نویسی را دنبال کند. او در خصوص این تجربه می گوید:
حس خیلی خوبی بود احساس کردم یک توانایی دارم که می تواند در آینده باعث موفقیت من بشود!

از آثار این نویسنده نوجوان می توان به داستان های باران که بیاید- بساط سرور از تابلو آویزان می شود- چشمه- چمن- سنگریزه ها- در قابی به قامت دیوار و فرمیسک در آسانسور اشاره نمود که این آخری به عنوان اثر منتخب جشنواره سراسری آفرینش برگزیده شد.
این نویسنده ی نوجوان می گوید: از بچگی متن زیاد می نوشتم اما یکی که از نظر خودم خیلی قابل قبول بود یک متن انگیزشی در مورد اعتماد به نفس بود که کلاس سوم دبستان آن را نوشته و در برنامه های مختلف اجرا کردم که اتفاقا مورد توجه قرار گرفت.
هلیا علاوه بر نویسندگی به کار اجرا هم علاقمند است او در این باره معتقد است: نویسندگی و اجرا ارتباط مستقیمی با هم دارند هرچند یک نویسنده خوب لزوما نمی تواند مجری موفقی باشد. اما از آنجا که یک نویسنده به دلیل مطالعه زیاد واژگان فراوانی در ذهن دارد می تواند اجرای موفق تری داشته باشد.
خانم فروزان حسینی مادر و مربی هلیا خود دستی به قلم دارد و از مربیان کانون پرورش فکری در سرپل ذهاب است.
او در باره هلیا می گوید: هلیا از همان کودکی تخیلی قوی داشت، سخنوری می کرد و اغلب حرف هایش با عناصر ادبی همراه بود!

هنوز کلاس اول بود که قصه مربوط به زلزله را نوشت که در جشنواره بین المللی خوش درخشید. همان سال دلنوشته ای برای جشنواره رضوی نوشت که با وجود آنکه غلط املایی داشت نظر داوران را به خود جلب کرد و برگزیده شد.
مربی هلیا از نقش خود در پرورش استعداد هلیا می گوید: من به عنوان مادر در کنار پدرش ایشان را تشویق می کردیم، وقت می گذاشتیم و آثارش را می خواندیم و به خاطر کشف های جدید و خلق آثار نو از او تقدیر می کردیم.
وی ادامه داد:
در کانون نیز به عنوان یک مربی در کارگاه های تخصصی (نوشتن خلاق، شعر و داستان) قواعد نوشتن را به صورت اصولی به هلیا آموزش می دادم و آثارش را پس از ویرایش به جشنواره های مختلف ارسال می کردم. همچنین فرصت هایی برای حضور او بر روی سن و پشت تریبون در برنامه های مختلف فراهم می آوردم.

صاحبنظران معتقدند محیط خانواده عامل مهمی در کشف و پرورش استعداد های کودکان می باشد اتفاقی که برای هلیا افتاد تا او را در دوازده سالگی به عنوان یک نویسنده بشناسیم.

  • منبع خبر : چویرنیوز