کلانشهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان بیش از نیمی از جمعیت 2 میلیونی استان را در خود جای داده است. نگاه به مرکز به دلیل سیاست های غلط گذشته باعث شده تا بخش عمده ای از این جمعیت را مهاجرینی از شهرستان ها و روستاهای استان تشکیل بدهد. این مسئله خود عاملی برای بوجود آمدن مشکلاتی شده تا کرمانشاه امروز حال خوبی نداشته باشد.

کلانشهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده است. نگاه به مرکز به دلیل سیاست های غلط گذشته باعث شده تا بخش عمده ای از این جمعیت را مهاجرینی از شهرستان ها و روستاهای استان تشکیل بدهد. این مسئله خود عاملی برای بوجود آمدن مشکلاتی شده تا کرمانشاه امروز حال خوبی نداشته باشد.
در ابر شهر کرمانشاه ۱۳ محله حاشیه نشین و ۳۶ محله مسئله دار با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر وجود دارد که از آسیب های اجتماعی متعددی رنج می برند.
رسیدگی به مشکلات محلات حاشیه نشین شهر و رفع معضلات عمده ی شهر مستلزم برنامه ریزی و تلاش مضاعفی از سوی مدیران شهر می باشد.
با انتصاب محمدرضا آمویی به سمت سرپرستی فرمانداری کرمانشاه با توجه به سابقه ی درخشان او در نیروی انتظامی و رویکردی که در پیش گرفته اند امیدواری نسبت به رفع بخشی از این مشکلات بوجود آمده هرچند آمویی راهی دشوار و طولانی تا رفع مشکلات کرمانشاه در پیش دارد.
در همین چارچوب و به منظور تعامل با گروه های تاثیر گذار اجتماعی نشست هم اندیشی با حضور فرماندار و جمعی از اصحاب رسانه برگزار گردید که طی آن طرفین به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود پرداختند.

محمد رضا آمویی فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از معضلات اصلی شهر کرمانشاه پدیده حاشیه نشینی است اظهار داشت: شهر کرمانشاه ۸۸ درصد جمعیت ‌شهری استان را در خود جای داده و دارای ۱۳ محله حاشیه نشین و ۳۶ محله مساله دار است که از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آن ۴۰۰ هزار نفر در بافت های فرسوده سکونت دارند.

آمویی تاکید کرد: مشکلات اجتماعی این مناطق و محلات چنانچه درمان و کنترل نشود بدون شک موجب می شود که حاشیه بر متن غلبه کند.

وی با بیان اینکه استارت ساماندهی مناطق حاشیه شهر از محله آقاجان کلید خورده است افزود: کار تخریب برخی منازل و پاتوق ها در این محله صورت گرفته ولی هنوز ۹۰ درصد کار که همان مردمی سازی، فرهنگ سازی و فعالیت دستگاه هاست باقی مانده است.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: محله آقاجان سرآغاز ساماندهی محلات حاشیه شهر بوده و ضمن آنکه به صورت پیوسته در حال اجراست بتدریج در سایر محلات دیگر نیز توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه معضل معتادان متجاهر پدیده ای ریشه دار در کرمانشاه است، افزود: هم اکنون سه هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر در این شهر وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۰ نفر از آنها ساماندهی ‌شده اند.

  • منبع خبر : چویرنیوز